• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oysterquartz med krasse

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Blir mer och mer sugen på att skaffa en fin Oysterquartz som en jobbklocka man inte behöver hålla så mycket koll på. Är det praktiskt att ha en sådan som vardagsklocka eller är den för mycket vintage och känslig för det?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Den är grym, kanske den Rolex som har den snyggaste modellen och boettformen. Synd att den inte är automat bara. Har för mig att refnr: 1530 och 1630 är automatiska, måste bli en sådan någon gång i framtiden.
Här är min Oysterqurtz, dock utan kaninmat.
OQ1_zpsbbe033ae.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor

easy rider

Brüno
2-Faktor
Blir mer och mer sugen på att skaffa en fin Oysterquartz som en jobbklocka man inte behöver hålla så mycket koll på. Är det praktiskt att ha en sådan som vardagsklocka eller är den för mycket vintage och känslig för det?

Nog pallar den. Schyssta packningar och ett trycktest på det så klarar den 100m. Jag använder min till löpning, bad och andra aktiviteter. Den har ju också varit uppe på
Everest utan problem.
 
Topp