• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pärlemor tavlor - vad tycker vi?

Pärlemor


  • Totala väljare
    51

Isodor

Audemars
Rolex har ju en rätt stor bredd på sina tavlor. Bland annat Pearl-dials. Finns i olika färger/nyanser.

Vad tycker vi?

Börja falla lite grand för det. Hittade en schysst brun nyans som är lite mer maskulin..

Bilder lånade:

1280303579d.jpg

rolex-116234-30_MED.jpg


169623-rolex-lady-yachtmaster-fd-dm-r.jpg
 

sjobbe

Cartier
Inget fan av det måste jag säga. Känns väldigt mycket damklocka över det, inte ens då gillar jag det :p
 
  • Like
Reactions: Man

Isodor

Audemars
På något sätt känns det som det passar väldig bra till Vitgul/stål? Blir väldig mäktigt/Gran Canaria med pärlemor + guld? Dock funkar det i vissa fall som Aurum visade prov på..
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Gillar! Skulle aldrig ta en på mig men tycker att de är himla snygga, i sin genre, så att säga.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Riktigt snyggt på gulguldardaytonan måste jag säga. Minns att jag såg den för några år sen när jag var lite smått intresserad men tyckte inte om den då, idag är det dock en helt annan femma.
 

Galaxy

Rolex
Kul och ovanligt, gillar speciellt de med vit pärlemor, men den bruna var riktigt snygg den också.
 

TKVF

Panerai
På vissa av dessa bilder ovan passar ju pärlemor. Daytona var riktigt snygga faktisk. Men med stenar och grejor är det en klocka för tjejer.
Jag förstår intr vad jag ska rösta på.
 

thomastheswede

Audemars
Har väldigt svårt för pärlemor på herrur men på en damklocka funkar det bra. Sambon har en midsize med pärlemor som ser både clean, elegant och feminin ut på samma gång. (bilden visar likadan klocka men hennes tavla drar lite mer åt rosa)
frugan.png
 
Topp