• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På förekommen anledning.

Ministern

Founder
2-Faktor
Anmäler sig man till fest, pin odyl så får man stå fast vid sitt åtagande. På 5-års festen hoppade runt 30 procent av efter sista datum varav flera gjorde det samma eftermiddag. För er som inte förstår, företag som tillverkar saker eller sköter middagar måste göra beställningar av råvaror. Det kan man inte göra samma dag eller dagen innan. Det innebär att våra sammarbetspartner förlorar pengar och vi framstår som en oseriös partner.

Tråkigt nog så får vi hädanefter kräva handpenning vid anmälan som inte återbetalas vid avhop.

Ledningen
 

Erkkan

Omega
Har själv varit med och arrangerat en del evenmang, är dessvärre nödvändigt att ta ut handpenning för att folk inte ska hoppa av i sista sekunden. Sjukt tråkigt att det ska behöva vara så.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tråkigt nog så får vi hädanefter kräva handpenning vid anmälan som inte återbetalas vid avhop.

Vad är det som är tråkigt med det?
Jag ser bara fördelar för alla inblandade att ta ut betalningen i förskott.
Som deltagare tvingas man ta ett välgrundat beslut om man vill vara med eller inte. Ledningen ses då inte heller som oseriös inför partners.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vad är det som är tråkigt med det?
Jag ser bara fördelar för alla inblandade att ta ut betalningen i förskott.
Som deltagare tvingas man ta ett välgrundat beslut om man vill vara med eller inte. Ledningen ses då inte heller som oseriös inför partners.
Det innebär en massa extra logistik för de som anordnar något. Man kan tycka att vuxna människor borde kunna vara kapabla att planera sina liv bättre än så här.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Men för oss som (verkligen) vill gå och ändå tänkt betala så spelar det ju ingen roll om man gör det i förskott. Vad gäller det rent administrativa så borde det gå att lösa smidigt med swish el liknande. Sen tycker jag det är olyckligt att diskussionen ens ska behöva uppstå.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
På ettårsfesten togs det betalt i förväg och det var ett himla jagande för att få in pengarna. Skippa jagandet, de som inte betalt vid brytdatum är inte med. Kruxet vid betalning på plats är de som blivit så fulla att de glömmer betala innan de går. Då krävs indrivning och kölhalning.
 

MartinGFX

Cartier
upload_2017-10-21_14-34-25.png
 
If you say you’re going to be turning up you better fucking be!
Flöjt beteende att sätta andra, arrangörer/forumledning/restarung i skitet för att man ”ångrat” sig i sista stund.
Förskottsbetalning innan ett specifikt datum annars, your out. Avhopp efter det, no refund utan minst en lapp från mamma!
 

Topolino

Breitling
Å andra sidan kan man kanske anta att de som hoppar av i sista stund kanske inte är de mest köpstarka. Vet inte om det är så stor förlust även om jag förstår att det är genant.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Å andra sidan kan man kanske anta att de som hoppar av i sista stund kanske inte är de mest köpstarka. Vet inte om det är så stor förlust även om jag förstår att det är genant.
Hmm. Hur menar du?

Gällande pinsen så spelar det ingen roll om de som ångrat sig inte är så köpstarka - utan det är ju det att det tillverkats pins för dessa som ingen sedan betalar för.
Gällande festen så är det ju ingen marknadsplats.

Kanske är jättetrött men förstår inte alls vad du menar.
 

Topolino

Breitling
Hmm. Hur menar du?

Gällande pinsen så spelar det ingen roll om de som ångrat sig inte är så köpstarka - utan det är ju det att det tillverkats pins för dessa som ingen sedan betalar för.
Gällande festen så är det ju ingen marknadsplats.

Kanske är jättetrött men förstår inte alls vad du menar.
Det var nog jag som inte fattade. Trodde att sponsorer blev sura för att folk inte kom på festen. Sorry om det var missförstånd...
 

Bas

Patek
Hur går det för oss som väntar på pins?
Har jag blivit bortglömd eller väntar vi på fler beställningar innan mer info kommer? :)
 
Topp