• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På jakt efter att köpa första "riktiga" klocka! Tips och råd uppskattas!

Lagrange

Breitling
Hej!

Jag är en novis klockentusiast som för tillfället är på jakt efter min första "riktiga" klocka. Jag har sedan en tid tillbaka spanat på Rolex och har nu på grund större livsprestation fått möjlighet att införskaffa mig en klocka. Klockan jag är intresserad av är en ny Rolex Submariner 116610LN. Är dock osäker på vad man bör tänka på vid köp av en klocka som denna och var man bör vända sig för att göra en så bra affär som möjligt. Kommer priset att skilja sig nämnvärt inom Sverige och finns det resmål utomlands som kan vara värt att överväga en visit till? Alla tips och råd uppskattas enormt!
 
Köper du hos AD i Sverige så skiljer det knappast i pris i alla fall, är runt ett års väntetid på en åtminstone i Stockholm.

Priset lär inte gå att pruta på med tanke på hur populär modellen är.

Jag hade nog ringt runt och hört om någon har en inne så att du slipper köa, priset är svårt att göra något åt om inte någon har något alternativ till AD.

Passa på att fara på semester och knip en, brukar finnas bättre tillgång där!

Lycka till och grattis! :)
 
Topp