• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På jakt efter bund-rem - tips på butik i Stockholm?

stevenD

Breitling
Har en klocka i militär-stil som inte får någon armledstid p.g.a. att den känns för liten på armen med sina 35mm och 18mm lugs. Tänkte prova att montera den på ett armband av bund-modell. Har sökt och kollat en massa på nätet, men känner att jag behöver se nåt i verkligheten för att kunna bestämma mig.

Finns det någon butik i Stockholm med lite utbud av bund-remmar? Tänker väl att jag ska lägga 500-1500 kr på armbandet beroende på läderkvalité.

Min klocka
182261200_e1c792f2-7770-48c2-9566-273ac8567787.jpg

Nåt sånt här har jag tänkt
21csg3s.jpg bab37b1f2e430689134f97296a030bb3--vintage-rolex-watch-straps.jpg naturalbund-510x600.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tror spontant att sånt inte finns i någon fysisk butik i Stockholm. Väldigt begränsad efterfrågan tror jag.
 

stevenD

Breitling
Tack för tipset. Finns tyvärr bara i 20mm, men annars hade det kanske varit värt att testa.

Letar i första hand efter ett i full grain läder, men top grain kan jag tänka mig om det är billigt. Om det nu inte finns någon butik i Stockholm kanske någon som har erfarenhet att ha beställt på nätet? Någon som beställt via Etsy? Verkar finns en del aktörer i Asien som både har färdiga modeller av relativt hög kvalité sett till priset, och de kan också göra custom.
 

Lowe92

Cartier
Tack för tipset. Finns tyvärr bara i 20mm, men annars hade det kanske varit värt att testa.

Letar i första hand efter ett i full grain läder, men top grain kan jag tänka mig om det är billigt. Om det nu inte finns någon butik i Stockholm kanske någon som har erfarenhet att ha beställt på nätet? Någon som beställt via Etsy? Verkar finns en del aktörer i Asien som både har färdiga modeller av relativt hög kvalité sett till priset, och de kan också göra custom.
Jag har beställt flera grejer från Etsy i olika delar av världen och alltid fungerat bra. Titta så att säljaren har bra omdöme och vettiga fraktvillkor så att det inte blir något konstigt bara.
 

Simon.x

Rolex
Har en klocka i militär-stil som inte får någon armledstid p.g.a. att den känns för liten på armen med sina 35mm och 18mm lugs. Tänkte prova att montera den på ett armband av bund-modell. Har sökt och kollat en massa på nätet, men känner att jag behöver se nåt i verkligheten för att kunna bestämma mig.

Finns det någon butik i Stockholm med lite utbud av bund-remmar? Tänker väl att jag ska lägga 500-1500 kr på armbandet beroende på läderkvalité.

Min klocka
182261200_e1c792f2-7770-48c2-9566-273ac8567787.jpg

Nåt sånt här har jag tänkt
21csg3s.jpg bab37b1f2e430689134f97296a030bb3--vintage-rolex-watch-straps.jpg naturalbund-510x600.jpg

Hej
testa här vet jag --> http://www.laderverkstan.se/

Adress
Rosenlundsgatan 30
Södermalm
08-442 30 35
Sthlm

Eller liknande där dom fixar båt inredingar och bil mods till bilsterobyggen

//Simon
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har för mig att det finns hos Stjärnurmakarna i Söderhallarna. Ring och fråga vetja :)
 
Topp