• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På spaning i Abu Dhabi (kan bli mobilbildstung)

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej mina bröder,
Har frågat efter lite tips på Abu Dhabi men kammat nästintill noll, de flesta av er verkar ha besökt Dubai men aldrig UAEs huvudstad. Tänkte kasta upp lite bilder (förvarnar redan nu om att det blir en hel del mobilbildskvalitet och "monterfotografering") och tips här i tråden - det blir några resetips, miljöbilder och förhoppningsvis en hel del klockspaningar. Vänta er ingen resedagbok; jag ska bespara er familjemiddagar, påtvingade samtal med svärmor och annat totalt ointressant... Jag skriver helt enkelt när det finns något att skriva om.

Idag lördag har vi turistat en del: På cornichen (strandpromenaden) intogs glass, Etihad towers spanades in, likaså en mängd annat. Höjdpunkten var absolut besöket i Emirates Palace - hotellet som tydligen är för fint för att betygsättas. Man var tvungen att plocka på sig ett par byxor för att överhuvudtaget komma in (vakten var stenhård). Hundrafemtiokronorskaffet smyckade givetvis med bladguld, bilarna var lagom blygsamma och i klockbutikerna var det is så långt ögat kunde se... Väl värt ett besök.

Nu blir det en drink på takterrassen och sedan i säng. Döm mig inte för hårt, jag är tre timmar före er. Återkommer snart med fler tips/observationer/spottningar


PSX_20151219_212157.jpg
DSC_0814.JPG
DSC_0802.JPG
DSC_0808.JPG
DSC_0813~2.JPG
DSC_0822.JPG
DSC_0819.JPG
DSC_0811.JPG
DSC_0799.JPG
DSC_0797.JPG
DSC_0796.JPG
DSC_0812.JPG

 

galácticon

Patek
2-Faktor
De kan det där med lyx iaf.

En liten anekdot från resan ner: Vi åkte SAS mellan Köpenhamn och Aten, och när det blev dags för frukost var det bara att slanta upp ca 90:- för ett par frallor, en juice, en yoghurt och några ostskivor. Väl framme i Aten öppnades dörrarna och utanför stod en man i Etihads uniform; "are you the family that will be flying with us to Abu Dhabi?". Ett enkelt "yes" senare var vi på väg, med egen eskort, genom säkerhetskontrollen och till gaten. Där väntade två flygvärdinnor som checkade in oss, följde med oss på planet och såg till att våra två små hade allt de behövde (inkl sovkorg till minstingen). Därefter fick föräldrarna varsin meny i handen och ett "welcome to the award winning airline, sir and madame". Väl framme? Golfbil till passkontrollen. Etihad vs SAS? Pfft.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Går inte att jämföra flygbolag såsom etihad med SAS då de har heeelt andra skattevillkor, sponsring från staten osv. Men det förstår väl alla?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Idag blev det en runda i guld-souken (tack för tipset @K-S) och det var riktigt trevligt att vandra runt där. Bisarrt men trevligt. Favoriten var helt klart Rolex-montern innehållande allt mellan himmel och jord... Klämde och kände på en del men det var inget som var tillräckligt intressant för att få hänga med hem.
Notera att allt inte är guld som glimmar; Hubben plockades fram under disk och kostade en nätt tusenlapp. Tackade dock nej till "erbjudandet".
DSC_0868.JPG
DSC_0869.JPG
DSC_0872.JPG
DSC_0870.JPG
DSC_0871.JPG
DSC_0873.JPG
DSC_0874.JPG
DSC_0875.JPG
DSC_0876.JPG
DSC_0880.JPG
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Idag blev det en runda i guld-souken (tack för tipset @K-S) och det var riktigt trevligt att vandra runt där. Bisarrt men trevligt. Favoriten var helt klart Rolex-montern innehållande allt mellan himmel och jord... Klämde och kände på en del men det var inget som var tillräckligt intressant för att få hänga med hem.
Notera att allt inte är guld som glimmar; Hubben plockades fram under disk och kostade en nätt tusenlapp. Tackade dock nej till "erbjudandet".
DSC_0868.JPG
DSC_0869.JPG
DSC_0872.JPG
DSC_0870.JPG
DSC_0871.JPG
DSC_0873.JPG
DSC_0874.JPG
DSC_0875.JPG
DSC_0876.JPG
DSC_0880.JPG
Hur var prisnivån? Exempelvis på guldhulken?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Kollade aldrig Hulken faktiskt men priserna låg generellt sett en bit över de hemma. Dock finns det enligt rykten en bra prutmån men det gav jag mig aldrig in på. Kanske @K-S kan svara?
Jaaa, asså vintage-priserna fann jag betydligt dyrare än hemma asså. Prutmånen också sådär, däremot köpte jag två sprak nya tudors till bra pris. De har ofta "oklara" rabatter innan storhelgerna, fick dessutom utan prut 25% på alla Panerai de hade i ett av de två stora köpcentrumen.
 
Topp