• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På tal om den senaste tidens försök till klockrån ...

David

Bödeln
Jag var tidigare mycket flitig besökare på TRF, men efter flytt till Sverige och start av KS har det helt enkelt inte blivit mycket av. Gjorde ett besök nu för att kika på de senaste dagens klocktrådar, och såg till min förvåning att en gammal post från något år sedan bumpats. Kanske är det även någon här som tycker den är rolig? Jag låter bli att översätta eftersom texten blir ännu töntigare på svenska, och dessutom försvinner fyndigheten.

This shady massively-armed character tried to steal my Rolex, but I wrestled it back!

Mister octopus thief latches on to my Explorer II with a pretty good hold:

120101-Oct-1.jpg


Tightens his grip and starts to pull hard:

120101-Oct-2.jpg


I appear to be losing, but won't give up that easily:

120101-Oct-3.jpg


Finally he has to retreat to his hole despite being superiorily armed, by a factor of four:

120101-Oct-4.jpg


Safely back on my wrist:

120101-Oct-5.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
Haha, fyfan, tänk att se klockan försvinna sådär...

Man undrar ju hur polisen hade reagerat på anmälan. Hej, jag vill anmäla en stöld. Gärningsmannen hade munnen vid rumpan och åtta armar.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: På tal om den senaste tidens försök till klockrån ..

Dvs att han var en jävligt bakis, klåfingrig mångkonstnär? :)

skickat med telefonen.
 
Topp