• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

På tal om vintage....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
.....så kommer här två av mina favoriter som får xtra mkt kärlek nu. Var ett tag sedan jag hade en dinka med slowset.... magiskt vackert..... men ett helvete att skruva och ställa. En winder lockar.....men det känns så.....fel??

TWoER8l.jpg


b60QSwB.jpg


Tudorn är annars den evige följeslagaren, måste kännas bittert. Men om bara en ska stanna.... så är det Tudor Flingan som står som the one and only....

ybuywrg.jpg


Hur tänker ni.... vad är heligt.... vad ryker om allt ställs på sin spetz.....?
 

Mr Chance

Kalmar
Den flingan alltså...

Om det ställs på sin spets väljer jag mellan min nyinförskaffade 5513 och min Chronolink som jag haft i 10 år. Helt olika klockor men som ger mig samma fåniga leende på läpparna. Måste fundera på vilken som verkligen skulle få stanna.

Denna...
yymoQJ1.jpg


eller denna...
1zy9jeh.jpg


Det är frågan!?
 
"Slowset"? Antar att du menar att den inte har quickset, men den lär väl ha datumställning mellan 21-24 eller vad det brukar vara? Så du inte behöver dra fram den 24h för var datum :p
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mycket trevliga klockor du har där, den där Rootbeer-historien lockar mest i dagsläget...:)

Om jag var nödgad att hålla fast vid en klocka så blir valet JLC Memovox, sedan den gled ner i lådan genomgår jag en metamorfos...nästan lite kärlek över det hela!

f1Ou0tI.jpg


r9ArCYY.jpg


5TltZSL.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
.....så kommer här två av mina favoriter som får xtra mkt kärlek nu. Var ett tag sedan jag hade en dinka med slowset.... magiskt vackert..... men ett helvete att skruva och ställa. En winder lockar.....men det känns så.....fel??

TWoER8l.jpg


b60QSwB.jpg


Tudorn är annars den evige följeslagaren, måste kännas bittert. Men om bara en ska stanna.... så är det Tudor Flingan som står som the one and only....

ybuywrg.jpg


Hur tänker ni.... vad är heligt.... vad ryker om allt ställs på sin spetz.....?

Den där choklad Gmt Mastern är ju superexotisk! Trodde inte det fanns såna på forumet.

Själv skulle jag behålla Memovoxen min far köpte ny och Gmt Master 2 an som jag fick i 40 årspresent.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De där är grymma Davvan särskilt Daytonan...

För egen del så måste jag nog säga att OM jag skulle vara tvungen att släppa iväg allt och bara behålla en klocka så är det min Explorer 214270 som får stanna. En perfekt klocka till allt om man nu skulle övergå till att vara en pojke utan klocksamling...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Underbar trio!!!!

Root beer är en smak jag inte prövat... hög tid!

I min låda är det totalt kaos just nu... allt är på väg ut eller in... grails o keepers på väg in såklart, som vanligt...

Men siste man att lämna skeppet är min YM, visst lite trist tavla o safir... men på ren o skär bruk- o missbrukbarhet o affektionsvärde så vinner den...

7EB3AAB3-7644-4441-AB62-06A0CE2DCD9D-3874-000003E41D2F7F1A_zps31e1dbdb.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tvärtemot all vett, sans och smak så har jag börjat tänka osunda tankar om nipple dial och bruna tavlor. Inte schysst att fresta på det där viset...
 

_jonte

Patek
Har tänkt på detta länge och väl nu... Den enda klockan som sitter säkert i min klocklåda är en gammal Omega Seamaster DeVille. Vet inte varför, vet inte ens om tavlan är helt original, men jag gillar den skarpt. Den perfekta dressklockan som på hipster-vis funkar alla andra dagar med, på läder eller på länk.

2013-09-06165617.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vet inte om någon är helig. Trots allt döda ting vi talar om. Denna ligger mig dock rätt varmt om hjärtat med tanke på all tid jag lagt ner på den. Har svårt att se att jag någonsin skulle sälja den.

P1050334.jpg


Annars är väl denna som får mesta tiden just nu. Dock kan den säkert offras om pengar skulle behövas till annat.

d8d5861d5c8d3c8589f55b3b11412dc5_zpse8de950b.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vet inte om någon är helig. Trots allt döda ting vi talar om. Denna ligger mig dock rätt varmt om hjärtat med tanke på all tid jag lagt ner på den. Har svårt att se att jag någonsin skulle sälja den.

P1050334.jpg


Annars är väl denna som får mesta tiden just nu. Dock kan den säkert offras om pengar skulle behövas till annat.

d8d5861d5c8d3c8589f55b3b11412dc5_zpse8de950b.jpg

Tycker att den gör sig så mycket bättre på band. Cosmon dvs.
 

John R

Panerai
.....så kommer här två av mina favoriter som får xtra mkt kärlek nu. Var ett tag sedan jag hade en dinka med slowset.... magiskt vackert..... men ett helvete att skruva och ställa. En winder lockar.....men det känns så.....fel??

Riktigt fina Davvan!

Min flinga har vart ute på hal is men än så länge så är den favoriten i lådan!

/John R
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Vet inte om någon är helig. Trots allt döda ting vi talar om. Denna ligger mig dock rätt varmt om hjärtat med tanke på all tid jag lagt ner på den. Har svårt att se att jag någonsin skulle sälja den.

P1050334.jpg



Annars är väl denna som får mesta tiden just nu. Dock kan den säkert offras om pengar skulle behövas till annat.

d8d5861d5c8d3c8589f55b3b11412dc5_zpse8de950b.jpg

Vad brukar en sådan Daytona gå för?
 
Topp