• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pågående bud Tag Heuer på Kaplans (Hjälp med bedömning)

babanker

Panerai
Hej,

Loggade in på Kaplans och slängde utan att tänka efter iväg ett maxbud på en Tag Heuer liggandes panten den 9:e.

http://www.kaplans.se/Kaplans/AuctionArt.aspx?vId=953799&plT=48929243&AuktID=2529

När jag förstorar bilden och granskar klockan så fick jag dåliga vibbar. Jag får en känsla av av ebayindisk restauration? Kan det vara kamerablixten som spökar med index och visare?

Har inte möjlighet att glida in och se den live innan auktionen är slut. Tacksam för era inputs!

Mvh,
Philip
 

Snårtas

Rolex
Sjukt. Jag har en exakt likadan, köpt på Bryssels flygplats 2002. Känns som att det är hög kontrast i bilden, kronografens skundvisare ser extremt vit ut och tavlan väl mörk jämfört med IRL. Skulle inte vara direkt orolig, tror det är bilden...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

babanker

Panerai
Tackar för svaren, tycker den ser så tafflig ut. Men det är nog kanske bilden som du säger. Tiden får utvisa!
 

POO

Panerai
Som sagt är den nog lite för ny för att ha fått tavlan ommålad men visarna ser faktiskt ut att vara Tipexade.
 

Camo00

Patek
Allt utom tim- och minutvisare ser ok ut, tycker jag. Det kan väl bero på att lysmassan reagerat på blixten?
 

babanker

Panerai
Hej igen,

Köpte klockan. Den är i mycket fint skick och känns gedigen. MEN, det är något skit med visarna, visst fasiken är de målade? Klockan i sig är utan anmärkningar utöver just dessa, inga tecken på någon fuktskada whatsoever. Är det någon galning som moddat?

Gick ner till Rob., hennes första tanke var att det kanske är lysmassan som geggat ur men hon tyckte sen själv att de såg målade ut. Detta var en spontankoll på 1 sekund, de servar ju inte Tag där.

Någon som har kan tänka sig vad det är frågan om? Jag blir förbryllad. Kaplans kommer inte ta tillbaka den då det är min undersökningsplikt vid auktioner.

J0DTe5W.jpg

C25f8tV.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Grattis till köpet! Vad har röda visaren för funktion?

Det är väl special edition White visare :)
 

babanker

Panerai
Tack, men jag gillar den inte alls! Den ligger redan på tratten :) Special edition vette fasiken, ser ut som att visarna är tillverkade av mig själv!
 

babanker

Panerai
Jadu, har ingen aning. Kan inte släppa det... Just att allt annat är tipptopp, visarna borde inte ha behövt bli bytta. Det enda som faktiskt låter lite halvt logiskt hos mig är att förra ägaren valt att modda klockan.

Jaja, blir av med den om några dagar. Tack för alla inputs!
 

Snårtas

Rolex
Jadu, har ingen aning. Kan inte släppa det... Just att allt annat är tipptopp, visarna borde inte ha behövt bli bytta. Det enda som faktiskt låter lite halvt logiskt hos mig är att förra ägaren valt att modda klockan.

Jaja, blir av med den om några dagar. Tack för alla inputs!
Har du kollat vad det skulle kosta att byta visarna till original? Borde väl inte röra sig om några enorma pengar...
 

babanker

Panerai
Har du kollat vad det skulle kosta att byta visarna till original? Borde väl inte röra sig om några enorma pengar...

Nä, kollade som sagt på Rob. och frågade vad de skulle ta för att byta visare, de rör ju inte Tag, men hon sa att de för Rolex kostar en 900:- (vilket jag tyckte lät vääldigt billigt!), hon trodde inte det skulle bli särskilt dyrt.
Klockan ska iaf vidare, får bli någon annan beater. :)
 
Topp