• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pålitlig klockbutik

Hej!

Gjort en tråd tidigare där jag pratade om att köpa ny klocka, och bestämde mig för en Oris Aquis.

Nu till mitt problem... Bor i Norrbotten och det finns ingen Oris AD här. Så mitt alternativ är att åka till Stockholm eller köpa på nätet. Nätet blir ju billigare, men är extremt rädd för att bli lurad, att få en kopia av klockan. Det är så pass mycket pengar för mig så måste vara helt säker.

Skulle vara jätte tacksam för hjälp och tips på pålitliga, seriösa försäljare på nätet av er som har erfarenhet inom klock handeln. Det får gärna vara en gammal urmakare som har fysisk butik och hemsida där dom säljer klockor.

Tack!

// Jefflods
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Kan varmt rekomendera klockia på nätet butiken finns här i Visby och dom är trevliga att ha att göra med. Lycka till med vilken ad du än väljer.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan inte rekommendera Larssons guld här i Östersund. Finns en fin tråd om dessa sedan min tidigare upplevelse hos dem.
Har du provat Oris? De är rätt stora :) Kanske läge att dra till Ume över dagen :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har tyvärr inte fått ett särskilt bra intryck av Fredmans Ur. Vet att Franks ur precis vid plattan (nästan mittemot Rob Engström) har Oris. Har inte handlat av dem men tycker att jag har fått ett ganska bra bemötande där.

Rekommenderar dock starkt att du provar klockan i verkligheten innan du köper den, hur den ser ut och hur den sitter och känns på armen :) Oris gör sjukt fina klockor till väldigt bra priser, men för min del blev Aquisen för stor, jag har smala handleder. Hur klockor ser ut och känns i verkligheten går inte att se på bilder :) Det är ju inte roligt att köpa en dyr klocka och sen inse att den inte alls känns rätt.
 

Marshall

Omega
2-Faktor
Jag har motsatta uppfattingen till Nicbex. Jag tyckte jag fick ett bättre bemötande på Fredmans ur än på Franks ur. Köpte tillslut min klocka på Fredmans, som gav mig bäst bemötande utav de butiker jag besökte som både hade Oris och Longines i sitt sortiment.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hej!

Gjort en tråd tidigare där jag pratade om att köpa ny klocka, och bestämde mig för en Oris Aquis.

Nu till mitt problem... Bor i Norrbotten och det finns ingen Oris AD här. Så mitt alternativ är att åka till Stockholm eller köpa på nätet. Nätet blir ju billigare, men är extremt rädd för att bli lurad, att få en kopia av klockan. Det är så pass mycket pengar för mig så måste vara helt säker.

Skulle vara jätte tacksam för hjälp och tips på pålitliga, seriösa försäljare på nätet av er som har erfarenhet inom klock handeln. Det får gärna vara en gammal urmakare som har fysisk butik och hemsida där dom säljer klockor.

Tack!

// Jefflods
Går det inte att kontakta en av de respektabla handlarna i någon större stad, förklara läget och fråga om det går att köpa på distans? Skulle tro att det inte är några problem om du för över pengar och de skickar klockan med posten.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag tror nog att de flesta handlare kan ordna fram en Oris Aquis.
Skicka mig ett PM så ska du få några tips på vem jag tror som kan hjälpa dig med detta.
 
Går det inte att kontakta en av de respektabla handlarna i någon större stad, förklara läget och fråga om det går att köpa på distans? Skulle tro att det inte är några problem om du för över pengar och de skickar klockan med posten.

Vilka är respektabla handlare då? Är inte alls erfaren på området haha :)

Ursäkta min okunskap.
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Hej!

Gjort en tråd tidigare där jag pratade om att köpa ny klocka, och bestämde mig för en Oris Aquis.

Nu till mitt problem... Bor i Norrbotten och det finns ingen Oris AD här. Så mitt alternativ är att åka till Stockholm eller köpa på nätet. Nätet blir ju billigare, men är extremt rädd för att bli lurad, att få en kopia av klockan. Det är så pass mycket pengar för mig så måste vara helt säker.

Skulle vara jätte tacksam för hjälp och tips på pålitliga, seriösa försäljare på nätet av er som har erfarenhet inom klock handeln. Det får gärna vara en gammal urmakare som har fysisk butik och hemsida där dom säljer klockor.

Tack!

// Jefflods


Klockmäster Globen är AD för Oris. Kontakta Svante Nilsson så kan han säkert hjälpa dig. En mer ärligare urmakare, -handlare finns knappt.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Hej!

Gjort en tråd tidigare där jag pratade om att köpa ny klocka, och bestämde mig för en Oris Aquis.

Nu till mitt problem... Bor i Norrbotten och det finns ingen Oris AD här. Så mitt alternativ är att åka till Stockholm eller köpa på nätet. Nätet blir ju billigare, men är extremt rädd för att bli lurad, att få en kopia av klockan. Det är så pass mycket pengar för mig så måste vara helt säker.

Skulle vara jätte tacksam för hjälp och tips på pålitliga, seriösa försäljare på nätet av er som har erfarenhet inom klock handeln. Det får gärna vara en gammal urmakare som har fysisk butik och hemsida där dom säljer klockor.

Tack!

// Jefflods

Är du intresserad av att köpa en begagnad Oris Aquis av en Ks-medlem är det bara att du Pm:ar mig. Du kanske till och med kan ha vägarna förbi för att se den live.....
 

tobmagn

Breitling
Jag har motsatta uppfattingen till Nicbex. Jag tyckte jag fick ett bättre bemötande på Fredmans ur än på Franks ur. Köpte tillslut min klocka på Fredmans, som gav mig bäst bemötande utav de butiker jag besökte som både hade Oris och Longines i sitt sortiment.

Håller med. Hjälpte en släkting att köpa en Oris. Var runt och snackade med flera AD i Stockholmsområdet och Fredmans var i min mening absolut mest hjälpsamma. De tog hem en klocka som ingen i Sthlm hade på lager. Beställning över tel efter att de kollat upp lev.tid, handpenning via banköverföring. Bra återkoppling på progressen och leverans på utsatt tid. Toppen!
 
Topp