• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Påse nötter

Fabian

Patek
2-Faktor
Lämnade in min omega ploprof för värdering fredag den 28/5. Alltid skönt att se så allting står rätt till samt att ha intyg om en olycka sker.
Fick som besked av tjejen i kassan att värdering tar en arbetsdag. Fine tänkte jag, det låter perfekt! Men precis innan jag hann lämna lokalen fick jag höra att klockan måste skickas till swatch-group då kaplans inte har verktygen för att öppna ploprofs - kan därför ta upp mot en vecka innan den kommer tillbaka. Förståeligt enligt mig och bättre att det blir gjort på riktigt än att den blir sönderrepad. Men när man får vänta i 2 veckor och sedan blir uppringd och informerad att klockan är färdig och därför kastar sig i bilen för att hämta
Klockan men då får som svar: "ojj... Värderingsintyget är tydligen inte utskrivet så kom tillbaka på måndag" Jaa, då blir man lite irriterad. Om de bara så vågar ta fullt betalt när jag återvänder på måndag....

Som tur låg ett nytt iso och väntade på ploprofen att komma hem vilket fick min ilska att kylas ner (för stunden)

Yi9v3pr.jpg
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Lämnade in min omega ploprof för värdering fredag den 28/5. Alltid skönt att se så allting står rätt till samt att ha intyg om en olycka sker.
Fick som besked av tjejen i kassan att värdering tar en arbetsdag. Fine tänkte jag, det låter perfekt! Men precis innan jag hann lämna lokalen fick jag höra att klockan måste skickas till swatch-group då kaplans inte har verktygen för att öppna ploprofs - kan därför ta upp mot en vecka innan den kommer tillbaka. Förståeligt enligt mig och bättre att det blir gjort på riktigt än att den blir sönderrepad. Men när man får vänta i 2 veckor och sedan blir uppringd och informerad att klockan är färdig och därför kastar sig i bilen för att hämta
Klockan men då får som svar: "ojj... Värderingsintyget är tydligen inte utskrivet så kom tillbaka på måndag" Jaa, då blir man lite irriterad. Om de bara så vågar ta fullt betalt när jag återvänder på måndag....

Som tur låg ett nytt iso och väntade på ploprofen att komma hem vilket fick min ilska att kylas ner (för stunden)

Yi9v3pr.jpg

Fin klocka du har!
Jag hoppas jag får tillbaka min från service i morgon:woot:
 

KalleKnuda

Cartier
Måste erkänna att jag inte var ett stort fan utav ploprofen första gången jag såg den men den har verkligen börjat växa på mig! Hur är den att ha på sig med skjorta, går det ens?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Nej det ær klart men han frågade om den passar med skjorta, ville att han skulle se bilderna i tråden! =)

förstår vad du menar men dom är verkligen helt olika, och den äldre modellen är mycket mycket enklare att använda än den äldre eftersom att den nyare är mycket mycket större än den gamla.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
förstår vad du menar men dom är verkligen helt olika, och den äldre modellen är mycket mycket enklare att använda än den äldre eftersom att den nyare är mycket mycket större än den gamla.

Tack før att du klargjorde det =), ingen expert på ploprof.
Børjar tycka att det ær en riktig vacker klocka=).
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror jag känner igen den där,kan du fått tag på den av Rossi? Om de inte är den så ser den ut att vara ett fint exemplar! En av få klockor jag ångrar att jag flippat!
 
Topp