Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns hemskt att dissikera en 7548. Bättre att hitta en sleten variant!Inspirerad av denna SKX...
![]()
...så impulsköpte jag denna
![]()
Nu har jag sålt min SKX, men passar denna tavla på min 7548? Tänker att det skulle bli ganska mysigt med den vackra PADI-tavlan tillsammans med kanji-dagvisning. Gillar original-PADI:n, men har svårt för boettformen.
Går ju alltid att sätta tillbaka originaltavlan!Känns hemskt att dissikera en 7548. Bättre att hitta en sleten variant!
Inspirerad av denna SKX...
![]()
...så impulsköpte jag denna
![]()
Nu har jag sålt min SKX, men passar denna tavla på min 7548? Tänker att det skulle bli ganska mysigt med den vackra PADI-tavlan tillsammans med kanji-dagvisning. Gillar original-PADI:n, men har svårt för boettformen.
Tack för info. Får kanske prova att klippa fötterna till tavlan då.Kan ha fel men tror inte de delar samma tavla, iof klipper du "fötterna" bör de funka men annars köp en skx009 för det går garanterat. Förövrigt själv sugen på samma mod, gillar den mer utan padi chapter ring![]()
Tack för info. Får kanske prova att klippa fötterna till tavlan då.
Beställde precis så det tar nog några dagar innan tavlan anländer. Så förhoppningsvis vet jag då med säkerhet om det funkar.Inte innan någon annan svarat bara (inte 100% men för mig jag läst det. @plattfot kanske vet). Gillar dock tanken på quartz padi 7548!
Men passar utan fötterna? Innebär det några större problem att få tavlan att sitta utan dessa?Tror inte du får den att passa med tavelfötterna kvar. En 6309-7040-tavla däremot är en perfect fit.
Är nog inga problem att få den att passa utan fötter. Har inte kollat specs, men har du otur behöver du justera diametern också för att få den att passa.Men passar utan fötterna? Innebär det några större problem att få tavlan att sitta utan dessa?
eBay.Hej! Var köpte du PADI-tavlan och vad kostade den?
Okej, tack för svaret! Jag sitter med väldig beslutsångest angående om jag ska köpa en SKX009 eller en Padi turtle och denna tredje möjlighet gjorde det inte lättare.eBay. Gick på drygt 600 kr.