• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Paketöppnig.
För en tid sedan (i söndags) bytte jag min Rolex Explorer 2, 16570 mot en Sjöö Sandström Royal Capital.
Sjöö Sandström Royal Capital är en fantastisk klocka. Men det var dom där små sakerna som jag störde mig på. Tex när jag går och lägger mig så lägger jag alltid vänster hand under huvudet och lyssnar på verket. Från början o medvetet men jag märkte när jag inte hade en Rolex på armen att lärt mig älska klick Klock ljudet från den men Royal Capitals klick klock var mycket långsammare. Inget allvarligt men när jag sen dagen efter klev in i duschen och var tvungen att ta av mig klockan, då slog det mig. Jag kan inte ha en klocka som jag inte kan duscha med. Jag kontaktade då dom klocknördar som hade köpesannonser ute och jag fick napp ganska omgående @HaVet7§ letade efter en Stockholm. Efter att ha sovit på saken slog vi till. Det blev ett byte, jag fick tillbaka en 16570 och klockan skickades igår. Idag har jag hämtat den och ordningen är återställd. Ikväll somnar jag till rätt klick klock. Och jag lovar Sjöö Sandström finns alltid i mitt hjärta och jag kommer tillbaka. Det visste samma dag som jag sålde min Chronolink för att finansiera förra 16570.

Lite fakta innan bilderna från öppningen.

Referens 16570
Uppvridning Automatisk
Boettmaterial Stål
Material armband Stål
År 2005
Skick 1 (mycket gott skick)
Med Box

KALIBER
Uppvridning
Automatisk

BOETT
Boettmaterial Stål
Diameter 40 mm

ARMBAND
Material armband Stål
Färg armband Stål

ANMÄRKNINGAR
Rolex 16570 Explorer II

The Rolex Explorer II which was originally referred to as the ‘Steve McQueen’ Rolex, despite the fact he never wore one, has been with us since 1971 and is still going strong now.
The 16570 version was introduced in 1989 featuring a new movement and updated styling from its predecessor and stayed in production until 2011 in both black and white dialled versions – this late model ‘Polar’ version

Overview
Brand: Rolex
Model: Explorer II
Reference: 16570
Year: 2005
Movement: Automatic
Case material: Stainless Steel
Bracelet/Strap: Stainless steel

Ja, jag är lat och snodde fakta texten från chrono24.
IMG_2502.JPG
IMG_2503.JPG
IMG_2504.JPG
IMG_2505.JPG
IMG_2509.JPG

Tack @HaVet7§ för en bra affär, kändes så där att packa ner klockan och gå till posten. Men allt har gått bra och jag är supernöjd denna kommer jag begravas med när det är dags...
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nörderi när den är på topp, och visst slår en Explorer 2a en Sjöö Sandström Royal Capital på fingrarna aLLa dagar i veckan. Kan låta jävligt tråkigt från min sida, men det är ju sant! Stort GRATTIS till ännu en 16570 @Margarinkungen ;)!
Tack affe. Och ja, det gör den. Jag ska leta efter en juste Chronolink som jag ska behålla och kanske en wordtimer. Men jag säljer inga fler rollar för dom. kanske för din snow flake...
Trevlig helg vännen!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jaga, @Affe och @Margarinkungen ! Det här har gjort mig äNNu ;) mer övertygad om vilken klocka jag bara MÅSTE införskaffa!
Grattis till en vansinnigt fin klocka!
Det är den sista 5 siffriga sportklockan från Rolex, bara att slå till. Satsa på en med SEL och om du har tid att vänta köp en med RolexRolexRolex texten, jag orkade inte vänta på det men det kan det vara värt. Idk
Trevlig helg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack affe. Och ja, det gör den. Jag ska leta efter en juste Chronolink som jag ska behålla och kanske en wordtimer. Men jag säljer inga fler rollar för dom. kanske för din snow flake...
Trevlig helg vännen!

Tycker jag du gör rätt i, behåll Rollarna och köp på dig dom andra klockorna du vill ha, håller absolut med dig om Chronolink, är faktiskt en klocka jag också skulle vilja ha i min ägo. Önskar dig detsamma Dude :p!
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
IMG_0326.JPG
IMG_0328.JPG
IMG_0332.JPG
IMG_0336.JPG
Paketöppnig.
För en tid sedan (i söndags) bytte jag min Rolex Explorer 2, 16570 mot en Sjöö Sandström Royal Capital.
Sjöö Sandström Royal Capital är en fantastisk klocka. Men det var dom där små sakerna som jag störde mig på. Tex när jag går och lägger mig så lägger jag alltid vänster hand under huvudet och lyssnar på verket. Från början o medvetet men jag märkte när jag inte hade en Rolex på armen att lärt mig älska klick Klock ljudet från den men Royal Capitals klick klock var mycket långsammare. Inget allvarligt men när jag sen dagen efter klev in i duschen och var tvungen att ta av mig klockan, då slog det mig. Jag kan inte ha en klocka som jag inte kan duscha med. Jag kontaktade då dom klocknördar som hade köpesannonser ute och jag fick napp ganska omgående @HaVet7§ letade efter en Stockholm. Efter att ha sovit på saken slog vi till. Det blev ett byte, jag fick tillbaka en 16570 och klockan skickades igår. Idag har jag hämtat den och ordningen är återställd. Ikväll somnar jag till rätt klick klock. Och jag lovar Sjöö Sandström finns alltid i mitt hjärta och jag kommer tillbaka. Det visste samma dag som jag sålde min Chronolink för att finansiera förra 16570.

Lite fakta innan bilderna från öppningen.

Referens 16570
Uppvridning Automatisk
Boettmaterial Stål
Material armband Stål
År 2005
Skick 1 (mycket gott skick)
Med Box

KALIBER
Uppvridning
Automatisk

BOETT
Boettmaterial Stål
Diameter 40 mm

ARMBAND
Material armband Stål
Färg armband Stål

ANMÄRKNINGAR
Rolex 16570 Explorer II

The Rolex Explorer II which was originally referred to as the ‘Steve McQueen’ Rolex, despite the fact he never wore one, has been with us since 1971 and is still going strong now.
The 16570 version was introduced in 1989 featuring a new movement and updated styling from its predecessor and stayed in production until 2011 in both black and white dialled versions – this late model ‘Polar’ version

Overview
Brand: Rolex
Model: Explorer II
Reference: 16570
Year: 2005
Movement: Automatic
Case material: Stainless Steel
Bracelet/Strap: Stainless steel

Ja, jag är lat och snodde fakta texten från chrono24.
IMG_2502.JPG
IMG_2503.JPG
IMG_2504.JPG
IMG_2505.JPG
IMG_2509.JPG

Tack @HaVet7§ för en bra affär, kändes så där att packa ner klockan och gå till posten. Men allt har gått bra och jag är supernöjd denna kommer jag begravas med när det är dags...

Hehe många hårda ord om Royal Capital och vilken jubelidiot jag måste vara

Känner dock mig jävligt nöjd med att få ha öppnat mitt paket med SS Capital enligt nedan..
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0326.JPG
IMG_0328.JPG
IMG_0332.JPG
IMG_0336.JPG


Hehe många hårda ord om Royal Capital och vilken jubelidiot jag måste vara

Känner dock mig jävligt nöjd med att få ha öppnat mitt paket med SS Capital enligt nedan..
He he, nej ingen idiot du har ju fat lady!!
Jag var så orolig för glaset i boxen, men det gick ju bra. En jäkla massa bubbelplast bara så kan man skicka vad som helst med posten (tydligen)
Tack för en ytterst bra och trevlig affär!
Tack
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis! Vem tog över våran gamla exp 2a då :)?
Den var både med om när jag friade till min blivande fru och födseln av våran underbara dotter
384133d9-6c6d-49da-a81b-10e5b4c57865.jpg
Tack vännen! Och grattis får jag väl säga?! Säg till när du tröttnat på din reverso så kanske den får följa Explorer till mitt kungarike...
@sirre84 tog över den, men han är skitnöjd som sig bör.
 
Topp