• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning av en japansk legend

Lägga i kassaskåp eller bära klockan?

  • Använd!

    Röster: 17 22.1%
  • Lägga i kassaskåp!

    Röster: 60 77.9%

  • Totala väljare
    77

Greven

Audemars
Ni som följde den intressanta och underhållande resetråden för Baselworld 2017, fick njuta av bilder och information som flitigt rapporterades av Yonsson och Molle. Vid några tillfällen i den tråden dök det upp några tävlingar som en extra krydda bland alla klocknyheter. Jag lyckades vid en av dessa tävlingar att vara först med de rätta svaren, och vinsten har nu äntligen anlänt!

En helt unik G-Shock DW-5600BBN-1ER, signerad av Kikuo Ibe, mannen som skapade G-Shock! En fantastisk vinst!

Stort tack till Casio Nordic som ställt upp med både vinst och med att av den signerad av herr Ibe. Tack till @yonsson och @Molle för resetråden med tävlingarna.

Nu är frågan: lägga i kassaskåpet eller bära klockan?

Bildkavalkad:

Mr. Ibe signerar klockan i Japan.
image2.JPG



image3.JPG


Mithra, bossen för Casio Nordic Watch Division, tillsammans med Kikuo Ibe och klockan
image1.JPG


Här kommer själva unboxing och wristshot
IMG_2957.JPG
IMG_2958.JPG
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender_1.jpg
IMG_2961.JPG
IMG_2962.JPG
IMG_2963.JPG
IMG_2964.JPG
IMG_2965.JPG
IMG_2966.JPG


Digital med LCD/LED och härdat mineralglas.
42 mm bred och 13 mm tjock.
Armband i textil med bredd på 22 mm.

Tack!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
DÅ säger jag "lägg i kassaskåp"
Är det själva klockani sig som är unik eller är det att just han har signerat den?
Edit: Grattis! :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Gratulerar till ett stycke historia!
Vill du bevara signaturen så låter kassaskåpet bäst. Dock är det trist då
Klockor är gjorda för att användas.

Vet inte. Själv skulle jag hellre låta den gå vidare, har svårt när bruksföremål blir samlarobjekt. Jag vill inte ha det ansvaret, men det är vad jag känner.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mäktigt! Stort grattis :)

Jag skulle ha gjort ett liten test på tåligheten i hur bra färgen sitter. Sen skulle jag nog ha använt den, men inte som beater eller i sammanhang där jag visste att det var stor risk för märken. Du kommer ju med största sannolikhet aldrig komma över ett likadant ex så gör som @Andy7750 föreslog och köp en dubblett.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Grattis! Sjukt cool. Jag är ju en förespråkare för att klockor skall användas, men i det här fallet skulle jag vara ytterst varsam då jag inte skulle vilja riskera att texten på klockan slets. Köp en exakt likadan och använd så här du denna vid speciella tillfällen.
 

Lolle

Panerai
Säger som övriga, i 999 utav 1000 gånger skulle jag säga använda det är vad klockor är till för även något ömtåliga modeller.

I detta fall eftersom signaturen är det speciella och inte klockan egentligen du är rädd om så hade jag köpt en likadan för att använda och ställt den du vann på en skänk väl synlig men skyddad i en glaskupa tex denna från Ikea.

Då har du en conversation piece som andra har sagt och även när du har din bruksmodell på handleden så minns du vinsten.

IMG_9482.JPG
 

SLA017

Panerai
Jag dödar mig själv och tycker som Molle.... Så mitt svar blir ............... Ligg på den ett år så bestämmer vi. Gillar vi klockor eller samlar brbiesdockar :)
 

Mag

Omega
Kan bara svara på hur jag gjort.
Som andra svarat innan, spara den du fick och köp
en likadan som du kan använda.
Mag
 

Case

Panerai
Fett coolt! @Greven

Den där texten kommer inte slitas på ett snyggt sätt. Använd bara vid speciella tillfällen när du vill göra andra klocknördar avundsjuka. ;-)
 
Topp