• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning av en liten fyrkantig guldklocka.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick den här modellen i mina händer någon gång i våras. Satt och åt middag med några från forumet, och en av dem hade precis fått hem exakt den här modellen.
Blev, trots att jag inte riktigt klickat med stålvarianten, väldigt imponerad av just denna. Det är en liten grej, med ett ganska udda utseende. Trots detta väger den in på 135g, och vi snackar verkligen guld rakt igenom. Inte konstigt att @Omen valde att slå till på just det exemplaret från den kvällen.

Hursomhelst. Jag hade lite flyt, och det dök upp en till. Och efter ett litet tag landade den hos mig.
Kände att det var en såpass intressant modell, att den var värd att göra en liten paketöppning på. Finns två likadana på forumet sen tidigare, om jag inte missat någon. Och det finns inte direkt ett massivt utbud på de stora sidorna.

Just mitt exemplar är i väldigt fint skick, och skall vara från 1990. Tillsammans med box och instruktionsbok, som iallafall ser snygga ut på mitt skrivbord.
Som sagt lite av en udda fågel, men ett kul och prisvärt alternativ till Day Date som har sprungit iväg lite i pris som det mesta i dagsläget.

Specifikation:
Helt i 18k gult guld.
Väger som sagt ca 135g med de länkbitar som finns till.
29mm i diameter.
9mm tjock om jag inte är helt fel ute.
Automatiskt ETA 2671-verk, som är till damklockor ursprungligen.
Vattentät till 30m, och ingen skruvkrona.


Nu till lite bilder. :) Slängde även in en bild från en liten gtg när jag bar en annan rätt välkänd fyrkantig klocka.











 
Världsklass! Var tvungen att leta upp något Gekko-klipp där man ser klockan, helt enkelt helrätt!

Skärmavbild 2015-08-10 kl. 20.31.46.png
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kände på en sån när en forumkollega var på besök i våras och den kändes riktigt gedigen. Tycker inte att den bars så liten som den faktiskt är. Stort grattis!
 
Topp