• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning av graalkaraktär i Mölndal!

The Pell

Cartier
Idag var dagen när graalen skulle anlända. Mycket lägligt så var jag föräldraledig med sonen på inskolning så jag kunde ostört hänga på låset till det lokala företagscentret för att plocka min försändelse i samma sekund som sorteringen var klar.

Hade givetvis lust att fullkomligt vräka upp paketet redan bilen men tänkte att jag för en gång skull skulle försöka vänta till jag kommit hem. Körde ytterst olagligt den sista biten. Hemma, slänger jackan, ställer paketet på bordet, sätter på kaffe och tar fram snusen - väl kyld såklart!

Värde - i ordets rätta bemärkelse!


Efter forcering av en massa tejp så får upp locket. Ser lovande och bekant ut!


Nästa nivå ser precis lika bra ut.


Nu kan innehållet snart skönjas...vad döljer sig där nere?


En rykande färsk Omega Aqua Terra 38,5 mm, med blå urtavla, referens 231.10.39.21.03.001


Kaliber 8500 har dragit och slitit i mig länge och väl vid det här laget men alltid har det vart något som ställer till det för mig. Länge var det ett ständigt velande mellan de olika modellerna av AT; skall man ha svart? grå? 38,5mm? 41 mm? Sedan kom "golfvarianten", med gröna detaljer som var läcker på sitt sätt. Sedan dundrade Tudor Black Bay in på marknaden med dunder och brak och fick mig tillfälligt att tappa fokus från 8500. I bakgrunden lurar alltid sportrollarna (även om jag under vintern lånade en kollegas 16610 några veckor och tacksamt konstaterade att vi inte riktigt gifte oss).

När så slutligen forumets Undersköterska publicerade sin recension/hyllning till verket i fråga så kände jag att jag hittade tillbaka till huvudspåret och att jag bara skulle ha en klocka med kaliber 8500 i min ägo. Just som denna insikt slog mig så dök denna upp här på KS och då vilade inte undertecknad på hanen.

Ett stort tack till Chogge för en mycket trevlig och tryggt genomförd affär! Trevligare och mer sympatisk säljare får man leta efter! Hoppas du hittar din graal framöver också!

Avslutar med lite fler bilder, inklusive lite wristshots. Iphonebilderna blir sådär bra när man darrar som ett asplöv. Ni får ta mig på mitt ord när jag säger att klockan är magnifik! Såväl länk, som boett, tavla, index - och, inte minst - det fantastiska undret som tickar där inne!

Nu återgår jag till soffan för att dricka det nu svalnade kaffet, snusa den nu ljumna snusen och kolla vad klockan är en gång i minuten.

Trevlig helg!
 

Bilagor

  • IMG_2570.jpg
    IMG_2570.jpg
    256.1 KB · Visningar: 722
  • IMG_2571.JPG
    IMG_2571.JPG
    370.8 KB · Visningar: 719
  • IMG_2573.JPG
    IMG_2573.JPG
    361 KB · Visningar: 721
  • IMG_2575.jpg
    IMG_2575.jpg
    377.8 KB · Visningar: 722
  • IMG_2577.jpg
    IMG_2577.jpg
    425.7 KB · Visningar: 722
  • IMG_2580.jpg
    IMG_2580.jpg
    604.3 KB · Visningar: 723
  • IMG_2581.jpg
    IMG_2581.jpg
    686.4 KB · Visningar: 725
  • IMG_2582.jpg
    IMG_2582.jpg
    629.1 KB · Visningar: 726
  • IMG_2583.jpg
    IMG_2583.jpg
    629.5 KB · Visningar: 728
  • IMG_2584.jpg
    IMG_2584.jpg
    484.6 KB · Visningar: 726
  • IMG_2587.jpg
    IMG_2587.jpg
    509 KB · Visningar: 722
Grattis, RIKTIGT RIKTIGT fin, den är underbar och jag skulle verkligen kunna tänka mig äga den, den snyggaste AT -full Stop!

I ljuset så kommer tavlan till sin fulla rätt! så jävla snygg!
 

TheKing

Cartier
Re: Sv: Paketöppning av graalkaraktär i Mölndal!

Ruskigt snygg.
Slit den med hälsa..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Isodor

Audemars
Stort grattis!

Fick min omega igår :)

AT är riktigt snygg, det finns en i brun urtavla med guldboett samt brunt läder som är såå stilig.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Gratulerar till en riktigt fin AT! Synd att den inte finns i 41 mm. :(
 

JesperO

Rolex
fasiken så fin... var så nära att själv slå till. Om du mot förmodan skulle tröttna, får du gärna höra av dig.
Klart finaste omegan just nu tycker jag, ljuvlig blå färg på den tavlan!
GRATTIS
- det är i Mölndal det händer !
 
Topp