• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning av min fru's kommande 40-års present.

För er som intresserat er, och framför allt er som hjälpt mig, i sökandet efter en klocka till min kära hustru.

Nu är sökandet över.

Igår fick jag klockan levererad av FedEx och det känns riktigt bra.

Jag började sökandet för ett år sedan med en budget runt 10 000kr men som vanligt eskalerade allt och det slutade på 30+ tusen, men det känns värt det.

Vad som landat är en Rolex Datejust 178240 (31 mm) från 2014 i väldigt fint skick.

Jag köpte den via Chrono24 av Andreas Grimmeissen, med butik i Heilbronn söder om Frankfurt, efter en mycket trevlig, rak och tydlig kommunikation via mail.

Jag kan varmt rekommendera denna handlare.

Lite bilder:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Eftersom detta är en present som skall lämnas över i mitten av maj så blir det av naturliga skäl ingen wristshot. Jag bjuder istället på en bild av min vän's provtryckningsmaskin som testade klockan innan jag packade ner den i boxen efter okulär-inspektionen.

image.jpeg


Tack @Rozzy och @Af Sjodahl för er tid, kunskap och vilja att hjälpa en novis som mig.
 
Måste bara tillägga att jag tycker Rolex-lådorna är så jäkla tråkiga. Fast de kanske har lagt allt krut på bra klockor istället.
 
Ett stilfullt och bombsäkert val som hon med säkerhet kommer kunna njuta och ha en stor glädje långt framöver.
Med hennes framtida insikt på vad som vilar på hennes arm så kommer även hon uppskatta om mer urets designen och dess kvalité inom mycket snar framtid.
Gratulerar till ett bra val av gåva .
 
Topp