• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning beater re-edition

par

Patek
2-Faktor
I inväntan på den roliga nyheten som är på G hem så knappade jag hem den här beatern härom natten.

Fp8OZwf.jpg



Var ett tag sen man ägde en Seiko senast






En Seiko Bullhead re-edition






Om sanningen ska fram så tycker jag Seiko faktiskt lyckats den sista tiden med ett gäng re-edition som de gjort. Har tidigare ägt ett gäng 70-tals Seiko chronos och alltid tyckt de var kul modeller. Det är nog den första quartz klockan jag ägt senaste 10 åren. Det är också den stora nackdelen med modellen att den inte finns som mekanisk. Jag kan tycka att tavlan är lite rörig och det råder delade meningar om man verkligen ska ha en "split sekund funktion".

Oavsett en riktig trevlig modell som är snygg med bra storlek och väldigt skön att bära.



Sen gör sig modellen bäst på läder om ni frågar mig(stulna bilder)
JÄKLIGT BRA!

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nice! Ser kanon ut på läder!
Det finns ju spring drive bullheads om man vill ha "automat", men då är ju priset ett annat såklart.
 
  • Like
Reactions: par

m_s

Patek
2-Faktor
Här börjar man vakna till liv igen efter en 6 månaders forumdvala. Jakten på nytt är i gång men detta ser ju ut att kunna stilla aptiten och priset var ju larvigt. Håller med om att det gärna fått vara ett automatverk i, då hade det varit noll tvekan!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Fräck!
Det är något med bullheads som tilltalar mig.
Har dock aldrig slagit till på någon.
Den svarta var riktigt läcker.
/j
 
  • Like
Reactions: par
Topp