larra64
Guld
Under min sjukskrivning, höftbyte, kollade jag efter möjliga klockor att ersätta Casio G-shock, m fl Casio-syskon till gymet, badet och som sommarbeater.
Landade i ett märke jag aldrig hört talas om tidigare, Aragon, som visade sig ha haft namnet Android tidigare, men hamnat i dispyt med en it-jätte.
Nåväl. Klockan var pre-order och i veckan såg jag att den var på väg med Fedex från varma Florida.
I dag har den landat och här får ni paketöppningen. Länken på 22,5 centimeter är för lång och måste justeras, men jag älskar den häftiga blåfärgen och bezelen är precis lämpligt kärv. Det jag däremot har lite svårare för är minutvisaren, som väl inte är den vackraste jag sett.
Den här är på 45 millimeter och då ska ni veta att den görs som 50 milimeters.
Klockan känns och är större än både Orient Maki och Seiko SKX009. Länken är tack och lov också mindre sladdrig än den sistnämndas.
Hur som helst efter några timmar mycket klocka i det extrema automatiska lågprissegmentet, 100 dollar plus frakt och ev tull och moms. Jag hoppas att den är lika tuff och stöttålig som den verkar.
Aragon Divemaster 45 mm automatic
Movement: SII NH36 Day-Date with 24 Jewels
Movement Country of Origin: Japan
Case Measurements: 45mm
Case Thickness: 17mm
Crystal: K1 Crystal
Crown: Screw Down Crown
Bracelet: Stainless Steel
Bracelet Measurements: 9" L x 22mm W
Clasp: Push Button Fold-Over-Clasp-with-Safety
Water Resistance: 200 meters - 660 feet
Weight: 8 oz
Landade i ett märke jag aldrig hört talas om tidigare, Aragon, som visade sig ha haft namnet Android tidigare, men hamnat i dispyt med en it-jätte.
Nåväl. Klockan var pre-order och i veckan såg jag att den var på väg med Fedex från varma Florida.
I dag har den landat och här får ni paketöppningen. Länken på 22,5 centimeter är för lång och måste justeras, men jag älskar den häftiga blåfärgen och bezelen är precis lämpligt kärv. Det jag däremot har lite svårare för är minutvisaren, som väl inte är den vackraste jag sett.
Den här är på 45 millimeter och då ska ni veta att den görs som 50 milimeters.
Klockan känns och är större än både Orient Maki och Seiko SKX009. Länken är tack och lov också mindre sladdrig än den sistnämndas.
Hur som helst efter några timmar mycket klocka i det extrema automatiska lågprissegmentet, 100 dollar plus frakt och ev tull och moms. Jag hoppas att den är lika tuff och stöttålig som den verkar.
Aragon Divemaster 45 mm automatic
Movement: SII NH36 Day-Date with 24 Jewels
Movement Country of Origin: Japan
Case Measurements: 45mm
Case Thickness: 17mm
Crystal: K1 Crystal
Crown: Screw Down Crown
Bracelet: Stainless Steel
Bracelet Measurements: 9" L x 22mm W
Clasp: Push Button Fold-Over-Clasp-with-Safety
Water Resistance: 200 meters - 660 feet
Weight: 8 oz