• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - billigaste automatiska dykaren?

larra64

Rolex
Under min sjukskrivning, höftbyte, kollade jag efter möjliga klockor att ersätta Casio G-shock, m fl Casio-syskon till gymet, badet och som sommarbeater.

Landade i ett märke jag aldrig hört talas om tidigare, Aragon, som visade sig ha haft namnet Android tidigare, men hamnat i dispyt med en it-jätte.

Nåväl. Klockan var pre-order och i veckan såg jag att den var på väg med Fedex från varma Florida.

I dag har den landat och här får ni paketöppningen. Länken på 22,5 centimeter är för lång och måste justeras, men jag älskar den häftiga blåfärgen och bezelen är precis lämpligt kärv. Det jag däremot har lite svårare för är minutvisaren, som väl inte är den vackraste jag sett.

Den här är på 45 millimeter och då ska ni veta att den görs som 50 milimeters.

Klockan känns och är större än både Orient Maki och Seiko SKX009. Länken är tack och lov också mindre sladdrig än den sistnämndas.

Hur som helst efter några timmar mycket klocka i det extrema automatiska lågprissegmentet, 100 dollar plus frakt och ev tull och moms. Jag hoppas att den är lika tuff och stöttålig som den verkar.
Aragon Divemaster 45 mm automatic
Movement: SII NH36 Day-Date with 24 Jewels
Movement Country of Origin: Japan
Case Measurements: 45mm
Case Thickness: 17mm
Crystal: K1 Crystal
Crown: Screw Down Crown
Bracelet: Stainless Steel
Bracelet Measurements: 9" L x 22mm W
Clasp: Push Button Fold-Over-Clasp-with-Safety
Water Resistance: 200 meters - 660 feet
Weight: 8 oz
IMG_0869.JPG
IMG_0870.JPG
IMG_0872.JPG
IMG_0881.JPG
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kul med nått som inte alla andra har! Sen att det knappt kostar något när det även är nytt är ju ingen nackdel direkt! Återkom gärna när du har använt den ett tag.
 

Brunleif

Panerai
Jag tyckte faktiskt att den var jättefin! Kanske lika bra man slår till, behöver inte vara så värst rädd om den heller då :)

Ps. Med undantag för visarna. Men för det priset kan man leva med det mesta.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Kul val! Grattis.
Märket Aragon hette Android för bara nått halvår sedan, men blev tvingade till namnbyte pga av att något IT-företag hade det namnet trademarked.
 

mmx

Cartier
Bra! Grats! IMHO har ni fel om visarna, timvisaren är ju jävligt fräck; något helt nytt som man inte sett innan. Inget tjafs om att man blandar ihop minutvisaren och timvisaren osv. Schysst med veckodag. Kan man dra den manuellt eller är det seiko-stuk?

(och; problem att kalla den Android? Det menar de inte?)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Fast det här är faktiskt en riktig paketöppning... ;)

En bra sådan dessutom. Kul med lite fräscha alternativ! :)

Smaken är som baken, jag tycker helt fast att den lika gärna hade kunnat flytta in under recensioner eller paketöppning, men jag hör vad du säger och respekterar forumledningens åsikt i frågan. ;)
 

Subby

Rolex
Fin klocka, var inne för att beställa en men 55$ frakt för en 100$ klocka lät inte så bra så jag hoppade över det :)
 

Gunnar

Omega
Roligt att se ett nytt märke! Hoppas du trivs med klockan! :D

Lådan den kom i var ju lite roligare än många andra märken som kostar lite mer, t.ex seiko och orient :p
 

Zalath

Panerai
$100 för en 200m-dykare med day-date och länk var ju sannerligen inte illa! Blev sugen på att höra mer nu! :) Var ju snygg också!
 
Topp