• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning BP FF Tribute to MilSpec

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Körde ut lite bilder på Instagram men det dög tydligen inte för herrskapet så här kommer på allmän begäran en någorlunda riktig paketöppning:

Ytterst kort bakgrund i och med att recensionen kommer om någon vecka eller så.
Blancpain är världens äldsta klocktillverkare och de lanserade sin första dykarklocka 1953. Den anses av många vara den första "riktiga dykarklockan.

IMG_9506.JPG

1957 lanserade Blancpain "Mil-Spec 1". Klockan hade en fuktindikator kl 6 på urtavlan som skiftade färg vid fuktintrång. Min modell lanserades i år, 2017 som en hyllning till den modellen. Denna boett har använts förutom, närmare bestämt 2003 då Blancpain lanserade en limiterad serie modeller vid namn Concept 2000.

Då kör vi!
IMG_4189.jpg


Video

Bilder
DSC_0789.JPG
DSC_0768.JPG
DSC_0747.JPG
DSC_0785.JPG
IMG_9496.JPG
IMG_9501.JPG


Utlåtande
Så sjukt bra! Löjligt nöjd! Storleken är klockren och hantverksmässigt finns inget att gnälla på. "Low beat" urverk 21600 vph och brist på hackfunktion ger nästan lite vintagekänsla. 96 hrs gångreserv är ju trevligt även om de större versionerna har 120 hrs.

Väldigt kort band, annars är jag kanon-nöjd.
 
Senast ändrad:

Rey

Rolex
Stort grattis!! Sjukt fin modell! Tycker du 40mm funkar bättre än 45mm som din tidigare? :) Du var väl lite orolig att den skulle kännas lite liten? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis!! Sjukt fin modell! Tycker du 40mm funkar bättre än 45mm som din tidigare? :) Du var väl lite orolig att den skulle kännas lite liten? :)
Denna sizen är klart diskretare, sitter bättre på mig. 45mm blir lite topp-tungt men den boetten är å andra sidan grym den också.
 
Topp