• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Breitling Aerospace Evo (kl 12)

Maro

Audemars
image.jpeg

Tack för varningen. :rolleyes:
Märker nu vad du menar och ett vanligt svart Breitling-spänne kostar väl huggorm antar jag.
Fasen är jag trög eller, varför är spännet där ute om man drar in flärpen under?
 

Wiliamo

Panerai
Grattis till en grymt häftig klocka Yonsson! Inget för ynkryggar det där inte, gäller att vara säker i sin roll som en riktig karlakarl ;)
 

Kentab

Breitling
Någon som vet var man kan hitta en manual till Breitling Aerospace EVO?
Jag vill veta var den har för tidtagningsmöjligheter. Enbart tidtagning (en eller flera) samt om den har en separat nedräkningstimer. Lite som Casio brukar ha typ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fasen är jag trög eller, varför är spännet där ute om man drar in flärpen under?
Jag tror vinkeln lurar dig.
Någon som vet var man kan hitta en manual till Breitling Aerospace EVO?
Jag vill veta var den har för tidtagningsmöjligheter. Enbart tidtagning (en eller flera) samt om den har en separat nedräkningstimer. Lite som Casio brukar ha typ.
https://www.breitling.com/user-manuals/breitling-user-manuals/pdf/aerospace_evo.pdf
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis Yonsson, riktigt kool klocka. Bra snyggt med canavasbandet till och det svarta. Nu blir jag sugen på canavas armband, men det hör väl lite till sommaren till!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Stort grattis till en riktigt hård och snygg klocka!
Det här är så mycket från bling som man kan komma. Det är inte utan att det Breitling gör nu börjar få mig att ompröva inställning till både märke och batteriklockor:)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Mycket bra val och helrätt Aerospace @yonsson
Kanvasband till svartboett är grymt och kul setup till sommaren:)
Breitlings stora viklås är dyra men riktigt bra, gillade att köra min vittavlade Aerospace på svart hålat gummi med just det viklåset.
Grattis!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Då kör vi!
image.jpeg
image.jpeg

Cool med medföljande resebox!

image.jpeg

Coolaste certet?

image.jpeg

Oooh.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Ni vet ju alla vilka märken jag gillar extra mycket och Breitling har tidigare inte uttalat varit ett av dessa märken. De har däremot vissa grymma modeller som jag alltid gillat, Top Time, Navitimer och framförallt Aerospace. Faktum är att jag har velat ha en Aerospace i många år men aldrig kommit till skott. Kvarts är ju bäst liksom, i alla fall när det är HAQ som i detta fall.

image.jpeg

Så, varför blev det Night Mission?
De som känner mig privat vet att jag i princip uteslutande burit helsvarta kläder dagligen i över 10 år. "Once you go black"... Länk har dessutom aldrig riktigt varit min grej. Det är givetvis en fördel att kunna ha länk, speciellt när det ska badas men canvas är ju riktigt bekvämt. I ärlighetens namn tycker jag även att titanlänkar kan ge en lite klibbig känsla mot handleden.

image.jpeg

Det jag gillar extra mycket med Night Mission är att de inte bara PVDat boetten. Både de blanka visarna och de blanka partierna på standardtavlan (logotyp & siffror) är utbytt mot mattsvarta detaljer. Lägg till att vikspännet är smart konstruerat och går att justera steglöst (samt är riktigt snyggt) så blir Night Mission en vinnare enligt mig. Här kommer det nog varvas friskt mellan natoband med PVD-detaljer och olika band i canvas men originalbandet är kanon och kommer få sitta på ett tag.

Black on black på klockor kräver dock en sak för att bli bra, ni vet vad jag syftar på... Bra AR! Och är det något Breitling är grymma på så är det AR!

image.jpeg

Tack till er som innan köpet kom med input och tack till Svante och Robban på Klockmaster Globen för ett riktigt smidigt köp (samt för bonusen i paketet)!
Stone hard!!! :)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Klart du tog den vanliga!! Den andra tröttnar du på inom 3 veckor samt att du kommer gråta blod så fort du repat den. Även om du tror att det ska vara en beater så vet du att du inte kommer stå ut med ett sönderrepat case.
Canvas eller Military kan du trycka på den vanliga också när du vill vara lite wild and crazy...
image.jpeg
Är detta den äldre? ref på den?

Grattis till klockan så klart också!
 
Topp