Ett stort tack för ditt engagemang @Jerico för att du hjälper till och stöda BCF men även ett lika stort tack för klockan jag vann! Cancer är skit oavsett om du är stor eller liten, och jag är glad att jag kunde bidra med några kronor till ett sådant behövande ändamål.
Läsvärda länkar.
För den som vill så kan man läsa lite om denna klocka här, skrivet av Jerico.
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/
Och länken till tävlingen, den som jag vann denna lilla terrorist i.
https://klocksnack.se/threads/vinn-en-terrorist-1500-inlägg-och-lite-paketöppning.52046/
Jaja...nu till huvudpersonen i denna tråd.
Vad är det jag skall bjuda på, jo det är en CASIO F-91W-1 eller som den även kallas för i folkmun, Terroristklockan. För att att ha burit många 40mm och större boetter dom senaste åren så känns denna mycket liten i storleken, Hehe, nästan som en barnklocka. Men den har sin charm i alla fall trots sin storlek, vad är det man brukar säga att storleken inte är allt, liten men naggande god, ja ni fattar...
Om man går tillbaka några decennier så var det ju oerhört poppis med en digitalare när än annan växte upp någon gång i slutet på 70-talet eventuellt i början av 80-talet, det är jäkligt länge sedan i alla falll. Men populärt var det det kan nog många sextiotalister här på forumet skriva under på.
Självklart är, kommer denna CASIO som fullset, allt annat vore straffbart .
Men vi skall inte gå händelserna i förväg, ICKE!
Tittut, Spännande eller hur....
Va kan detta vara .
Får jag presentera CASIO F-91W-1, aka den lilla Terroristen.
Jösses vad liten den känns mot min 16750.
Som jag skrev lite tidigare, så kommer denna Terrorist såklart som fulsett.
Här har vi CASION F-91W-1 med sin avlägsna kusin CASIO 248 W-24 A, denna hade jag när jag gick på Hagaskolan i Västerås i 8an eller 9an, denna Casio är med andra ord ca; 35 år gammal, WOW .
Avslutar med ett wristshot såklart.
Fakta.
Unisex modell Dam/Herr.
Märke: CASIO
Referensnr: F-91W-1
Uppvridning: Digitalare
Boettmaterial: Plast, syntet, rostfritt stål.
Material länk: Gummi.
Lås: Spänne.
År: 1991 och frammåt.
Uppvridning: Batteri.
Batterityp: CR2016
Hållbarhet Batteri: 7 år.
Diameter: 38,2 mm
Tjocklek. 8mm
Vikt: 22g
Vättentät; Water Resist.
Vattentät: 10 ATM (100m)
Glas: Miniralglas
Urtavla: Vit med Romerska siffror.
Komplikationer/ Funktioner: Datum, Veckovisning, Alarm, Belysning, Tidtiagning, 12/24th visning.
Tack för denna gång klocksnackare, hoppas ni uppskattar denna lilla krabat lika mycket som jag gör, skall jag vara ärlig så kommer den inte få 100% handledstid förmodligen . Och tack än en gång för vinsten Jerico.
Läsvärda länkar.
För den som vill så kan man läsa lite om denna klocka här, skrivet av Jerico.
https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/
Och länken till tävlingen, den som jag vann denna lilla terrorist i.
https://klocksnack.se/threads/vinn-en-terrorist-1500-inlägg-och-lite-paketöppning.52046/
Jaja...nu till huvudpersonen i denna tråd.
Vad är det jag skall bjuda på, jo det är en CASIO F-91W-1 eller som den även kallas för i folkmun, Terroristklockan. För att att ha burit många 40mm och större boetter dom senaste åren så känns denna mycket liten i storleken, Hehe, nästan som en barnklocka. Men den har sin charm i alla fall trots sin storlek, vad är det man brukar säga att storleken inte är allt, liten men naggande god, ja ni fattar...
Om man går tillbaka några decennier så var det ju oerhört poppis med en digitalare när än annan växte upp någon gång i slutet på 70-talet eventuellt i början av 80-talet, det är jäkligt länge sedan i alla falll. Men populärt var det det kan nog många sextiotalister här på forumet skriva under på.
Självklart är, kommer denna CASIO som fullset, allt annat vore straffbart .
Men vi skall inte gå händelserna i förväg, ICKE!
Tittut, Spännande eller hur....
Va kan detta vara .
Får jag presentera CASIO F-91W-1, aka den lilla Terroristen.
Jösses vad liten den känns mot min 16750.
Som jag skrev lite tidigare, så kommer denna Terrorist såklart som fulsett.
Här har vi CASION F-91W-1 med sin avlägsna kusin CASIO 248 W-24 A, denna hade jag när jag gick på Hagaskolan i Västerås i 8an eller 9an, denna Casio är med andra ord ca; 35 år gammal, WOW .
Avslutar med ett wristshot såklart.
Fakta.
Unisex modell Dam/Herr.
Märke: CASIO
Referensnr: F-91W-1
Uppvridning: Digitalare
Boettmaterial: Plast, syntet, rostfritt stål.
Material länk: Gummi.
Lås: Spänne.
År: 1991 och frammåt.
Uppvridning: Batteri.
Batterityp: CR2016
Hållbarhet Batteri: 7 år.
Diameter: 38,2 mm
Tjocklek. 8mm
Vikt: 22g
Vättentät; Water Resist.
Vattentät: 10 ATM (100m)
Glas: Miniralglas
Urtavla: Vit med Romerska siffror.
Komplikationer/ Funktioner: Datum, Veckovisning, Alarm, Belysning, Tidtiagning, 12/24th visning.
Tack för denna gång klocksnackare, hoppas ni uppskattar denna lilla krabat lika mycket som jag gör, skall jag vara ärlig så kommer den inte få 100% handledstid förmodligen . Och tack än en gång för vinsten Jerico.