• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, Citizen Vintagedykare åter från doktorn

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har nu inte läst på de nya reglerna för paketöppning så jag kör lite som vanligt ;)

Fick alltså idag hämta ut ett paket innehållandes 2 klockor som varit hos McGyver för behandling.

Tyvärr dåligt med förebilder och paketet slets upp i bilen så här kommer den;

a8abejap.jpg


En Citizen 62-6198 från 1976.

Fick den i byte här på KS av nån som hittat den på loppis för en hundring om jag minns rätt. Den var rätt sliten, repigt glas, repig boett och för fort gick den.

Anade dock potentialen när jag såg att tavla och visare var riktigt fina så den fick åka till doktorn.
Där fick den ny fjäder, polering av boett och svarvning av glaset. Nya glas tycks inte gå att uppbringa längre och generellt så är det nog en rätt ovanlig klocka om man jämför med Seikos gamla dykare eller Rolex subs ;)

Fin boett med lite försänkt bezel.

ada4uze7.jpg


Såg lite risig ut med det svarta inlägget så jag plockade fram ett blått jag fick av Rolleman. Tackar :)

4yduzyba.jpg


y6a5yqyt.jpg


Helt galet prydligt :)

Och här med några blå polare.

6ytuvatu.jpg


Tack för titten och tack McGyver för ett strålande arbete :)

ynudyvy4.jpg


ba8u6e7y.jpg
 

Jens

Greedo
Tänk på att ett par gulliga pandaungar dör varje gång du byter ut ett sånt där snyggt bezel mot ett nytt och oanvänt!;)



J
 
Topp