• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning!! (egen tråd)

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Vill börja med att be om ursäkt för bristande kvalitet i vissa av bilderna. Nokian briljerar ibland, ibland inte och jag vill undvika blixt. Men alla bilder är tagna av mig och ikväll.

Jag postade ett inlägg i den stora paketöppningstråden men känner att den här förtjänar ändå en egen tråd. Ovanlig klocka på forumet (inte sett någon här innan).

Jag blev klockintresserad så sent som i Februari/Mars. Främst var det väl en Sub som fick mitt intresse till fånga, men även denna klocka fick mig att tappa hakan när jag först såg den på bild. Jag köpte mig en Steinhart Ocean One och trivdes bra med den. (Visst, ni gillar inte Steinhart, men ni som faktiskt hållt i en SubC och en Steinhart One måste ändå erkänna att så jävla lika är dom faktiskt inte, tavlan = Ja, resten? Naaaeeeäe.... Kvalitén? Mycket klocka för pengarna...) Men men, nu ska vi inte prata Steinhart.

Efter det köpte jag en SKX på Nato av en forummedlem, och sedan en Orient Ray av en forummedlem.
Jag blev sedan kär i en Tudor Black Bay (Röd) efter ett besök på Bergströms men kom sedan tillbaka till den här. Black Bayen får vänta.
Denna klocka blev ett spontanköp och jag fick den idag.

Specar (saxat från Nymans)!
Tag Heuer Aquaracer 500m Calibre 5
Artikelnummer: WAK2111.BA0830
Typ: Herr
Kaliber: Calibre 5
Armbandsfärg: Borstat/Polerat
Urverk: Automatiskt
Boett: Rostfritt stål
Urtavla: Blå
Glas: Safirglas
Armband: Länk i Rostfritt stål
Mått: 41 mm
Vattentät till: 50 ATM (500 meter)

Nu är jag mätt ett tag. Sedan är jag väldigt sugen på en 116610LV eller en 116400GV. Men det får vänta i alla fall till efter nyår.

b162522.jpg


b162529.png


b162524.jpg


b162525.jpg


b162526.jpg


b162527.jpg


Om jag är nöjd? Gissa. :)
Tack för mig! :D

Trådens fråga: Milgauss eller Hulk nästa?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort GRATTIS till nya klockan Steffe, trevlig paketöppning var det också, bra jobbat där! På frågan vad du skall välja nästa gång så är valet ganska så enkelt tycker jag! Du skall välja en Rolex Milgauss med grönt glas så klart för den känns lite mera unik i sin design än vad Hulken är. Visst, den är grön, men det är en vanlig tråk sub som inte är så tråkig iof.
 
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Grattis igen. Hade valt en hulk före en milgauss alla dagar i veckan om inte vintage milgauss är inräknat i matchen. Då väljer man alltid en vintage milgauss
 

jabla

Sarlacc
Grattis!
Trevlig klocka som du säkert blir nöjd med men sedan röstar jag på Milgauss om du tänker behålla AquaRäsern.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis!
Trevlig klocka som du säkert blir nöjd med men sedan röstar jag på Milgauss om du tänker behålla AquaRäsern.

Denna vill jag gärna behålla. "Så säger alla sen flippar man" - Men denna har länge legat i bakhuvudet tills jag nu slog till så jag hoppas och tror den stannar.

Milguassen ligger närmast mellan de två ja. Fruktansvärt stilig och skulle passa bra på jobbet :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Klockan känns förövrigt jäkligt bra, bra kvalitet, skön på armen, snygg som fan och har den avsmalnade länken som jag tycker är så jävla snyggt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Grattis till nytillskottet! I vanliga fall hade jag sagt Hulk, men med tanke på Tag:en skapar en Milgauss en bättre bredd i samlingen..
 
Stort grattis!
Jag tycker du skall gå på en milgauss! Enligt mig är en grön milgauss betydligt snyggare än Hulken, dessutom är den aningen mer sällsynt.
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Milgauss Steffe, jag säger bara Milgauss!

DSC_9465.JPG
Aldrig haft en Milgauss på armen. Blir nog ett besök hos AD imorgon :)

Förövrigt måste jag säga att jag är impad av TAG:en. Ställde in den för 48 timmar sedan och har kontinuerligt jämfört med Fröken Ur och den håller sig fortfarande EXAKT på sekunden 48-49 timmar senare! :)
 
Topp