• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - elegans

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hallå nördar,

Det har blivit en del paketöppningar i år. Nu är det dags igen.

Som ni vet sålde jag min keeper, Rolex Datejust 116200, tidigare i år. Ett alldeles för bra bud var det som krävdes...

image.jpeg
image.jpeg


Det blev en Rolex Milgauss 116400GV för pengarna. Den fula ankungen, ni vet.

image.jpeg


Den flörten höll en månad. Nymans Ur lockade med en Rolex Submariner 116610LV. En grön jäkel, ni vet.

image.jpeg


"Klart jag ska ha den", tänkte jag. Cool ju!

Men.

Jag? Med en Submariner? Det var kul i början. För det var ju inte en "tråksub". Den var ju grön. Det kändes häftigt att det är ett ur som har en väntetid på ett år. Att så många vill ha den... Men vad gjorde det för mig? Nada. Jag säger inte att den inte var bra, för det var den. Riktigt bra. Men "det" fanns bara i början. Det blev en kort romans, precis som med min förra Milgauss.

Jag ringde ett samtal. Såld. Hörs Hulken. Jag ringde Nymans Ur därefter - undanlagt och klart.

Nu ville jag ha harmoni. Ett lugn. Och när kände jag ett lugn senast med ett ur? Jo, det var ett tag sen...

Mot Nymans Ur Västerås.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Självklart blev det en Rolex Datejust 116200! Om ett par veckor kommer den nya tavlan. Tråden uppdateras då... Schysst att jag fick ta denna tavla så länge istället för att behöva vänta ett par veckor. Grym service! En av många fördelar med att handla hos AD istället för en gråhandlare i Italien...

Nu har jag en bra allroundklocka! En som tål lite stryk men som ändå kan sitta kvar på handleden för finare tillställningar på kvällen, tack vare dess elegans.

Jag är inte klar än. Så fortsätt läsa.

@Sthlm-Nicklas behövde nytt bling. Tåget rullade mot Nymans Ur Stockholm. Klart man ställer upp och hjälper!

image.jpeg

image.jpeg


Det var ett till ur som lockade. En tillverkare som främst är kända för att göra eleganta ur. Men även för att ha gjort själva armbandsuret populärt. Jag skriver självklart om Cartier.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Det blev en Cartier Tank Solo. Med ett krångligt referensnummer i klass med Omega... Ett ur som passar mig och min stil perfekt. Nu väntar jag bara in ett cognacfärgat läder från Cartier.

Köpen firades på Hotel Diplomat. Tack för lunchen @Sthlm-Nicklas!

image.jpeg

image.jpeg


På kvällen var det dags att lämna över @gruby's första Rolex. Tack för ölen och den fina vodkan! Här kan ni läsa hans paketöppning och trycka på like: https://klocksnack.se/threads/min-första-rolle.47179/unread

Det här varit inget jättespontant som det brukar vara. Utan detta var genomtänkt. Jag tänkte på vad jag EGENTLIGEN behövde. Jag behövde en allroundklocka. Jag behövde en dressklocka. Jag behövde inte ett ur att dyka ner 300 meter med. Fan, jag badar knappt.

Tack Nymans Ur och framför allt M, V och P! Tack till @Sthlm-Nicklas och @gruby för att ni visar att KS-andan fortfarande lever.

Har jag hittat hem nu efter att ha vänsterprasslat med stora ur?

Det tror jag.

Allt väl,
E

--------------------------------------------------------------
Info:

Tillverkare: Rolex, grundat 1905
Modell: Datejust
Referens: 116200
Garanti: 5 år
Urtavla: vit
Länk: Jubilee
Datumhjul: roulette
Mått: 36 mm
Urverk: automatisk
Kaliber: 3135
VPH: 28800
Juveler: 31 st
Gångreserv: ca 50 timmar
ATM: 10
Glas: safirglas
Boett: 904L rostfritt stål

Tillverkare: Cartier, grundat 1847
Modellnamn: Tank Solo Large
Storlek: 34.8 mm x 27.4 mm
Tjocklek: 5,55 mm
Luggbredd: 20,5 mm
Krona: syntetisk spinellcabochon
Urverk: Cartier Caliber 690
Juveler: 8
Vattentät: 30 m
Glas: safirglas
Visare: blånerade svärdvisare
Kuriosa: http://www.thewatchquote.com/Cartier-History-No_109.htm
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Grymma klockor grabben :)
Stål DJ:n är riktigt bra. Man får mycket för pengarna tycker jag.

Tack för hjälpen med köpet av min dia DJ.
Uppskattas verkligen. Tack för en trevlig dag och mini GTG.

Får se om det blir någon paketöppning, du visade ju upp den här, kanske räcker.

Tack för allt. Vi ses och hörs :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Hallå nördar,

Det har blivit en del paketöppningar i år. Nu är det dags igen.

Som ni vet sålde jag min keeper, Rolex Datejust 116200, tidigare i år. Ett alldeles för bra bud var det som krävdes...

image.jpeg
image.jpeg


Det blev en Rolex Milgauss 116400GV för pengarna. Den fula ankungen, ni vet.

image.jpeg


Den flörten höll en månad. Nymans Ur lockade med en Rolex Submariner 116610LV. En grön jäkel, ni vet.

image.jpeg


"Klart jag ska ha den", tänkte jag. Cool ju!

Men.

Jag? Med en Submariner? Det var kul i början. För det var ju inte en "tråksub". Den var ju grön. Det kändes häftigt att det är ett ur som har en väntetid på ett år. Att så många vill ha den... Men vad gjorde det för mig? Nada. Jag säger inte att den inte var bra, för det var den. Riktigt bra. Men "det" fanns bara i början. Det blev en kort romans, precis som med min förra Milgauss.

Jag ringde ett samtal. Såld. Hörs Hulken. Jag ringde Nymans Ur därefter - undanlagt och klart.

Nu ville jag ha harmoni. Ett lugn. Och när kände jag ett lugn senast med ett ur? Jo, det var ett tag sen...

Mot Nymans Ur Västerås.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Självklart blev det en Rolex Datejust 116200! Om ett par veckor kommer den nya tavlan. Tråden uppdateras då... Schysst att jag fick ta denna tavla så länge istället för att behöva vänta ett par veckor. Grym service! En av många fördelar med att handla hos AD istället för en gråhandlare i Italien...

Nu har jag en bra allroundklocka! En som tål lite stryk men som ändå kan sitta kvar på handleden för finare tillställningar på kvällen, tack vare dess elegans.

Jag är inte klar än. Så fortsätt läsa.

@Sthlm-Nicklas behövde nytt bling. Tåget rullade mot Nymans Ur Stockholm. Klart man ställer upp och hjälper!

image.jpeg

image.jpeg


Det var ett till ur som lockade. En tillverkare som främst är kända för att göra eleganta ur. Men även för att ha gjort själva armbandsuret populärt. Jag skriver självklart om Cartier.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


Det blev en Cartier Tank Solo. Med ett krångligt referensnummer i klass med Omega... Ett ur som passar mig och min stil perfekt. Nu väntar jag bara in ett cognacfärgat läder från Cartier.

Köpen firades på Hotel Diplomat. Tack för lunchen @Sthlm-Nicklas!

image.jpeg

image.jpeg


På kvällen var det dags att lämna över @gruby's första Rolex. Tack för ölen och den fina vodkan! Här kan ni läsa hans paketöppning och trycka på like: https://klocksnack.se/threads/min-första-rolle.47179/unread

Det här varit inget jättespontant som det brukar vara. Utan detta var genomtänkt. Jag tänkte på vad jag EGENTLIGEN behövde. Jag behövde en allroundklocka. Jag behövde en dressklocka. Jag behövde inte ett ur att dyka ner 300 meter med. Fan, jag badar knappt.

Tack Nymans Ur och framför allt M, V och P! Tack till @Sthlm-Nicklas och @gruby för att ni visar att KS-andan fortfarande lever.

Har jag hittat hem nu efter att ha vänsterprasslat med stora ur?

Det tror jag.

Allt väl,
E

--------------------------------------------------------------
Info:

Tillverkare: Rolex, grundat 1905
Modell: Datejust
Referens: 116200
Garanti: 5 år
Urtavla: vit
Länk: Jubilee
Datumhjul: roulette
Mått: 36 mm
Urverk: automatisk
Kaliber: 3135
VPH: 28800
Juveler: 31 st
Gångreserv: ca 50 timmar
ATM: 10
Glas: safirglas
Boett: 904L rostfritt stål

Tillverkare: Cartier, grundat 1847
Modellnamn: Tank Solo Large
Storlek: 34.8 mm x 27.4 mm
Tjocklek: 5,55 mm
Luggbredd: 20,5 mm
Krona: syntetisk spinellcabochon
Urverk: Cartier Caliber 690
Juveler: 8
Vattentät: 30 m
Glas: safirglas
Visare: blånerade svärdvisare
Kuriosa: http://www.thewatchquote.com/Cartier-History-No_109.htm

Det var en härligt mustig berättelse som väl fångar rastlösheten i hobbyn och som jag väl kan identifiera mig med. Det är alltid trevligt med många bilder. Jag ser verkligen fram emot del 2!

Mvh
JohnZ
 
Senast ändrad:

Ernesto

Patek
2-Faktor
Stort grattis :) , vad blir det för tavla? MOP? :rolleyes:

Tack!

Nope ;)

Grattis, kul att ha dig tillbaks i DJ Träsket :)

Tack!

Haft denna i snart ett år. 1601 från 1964 :D

image.jpeg


Större frågetecken behövs.


Grattis @Ernesto , Cartiern är min favorit. Blev det briljanter på den nya tavlan igen?

Tack vännen! Nej, inte till att börja med. Behöver en klocka som jag kan se exakta tiden med. Och jag ser knappt tiden på Cartiern... Dia-tavlorna har inga sekundmarkerkingar. Blir diamanter efter nästa köp. Vad det nu blir...
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Bra val! Väntar med stor spänning på att få se vilken tavla du valt. Grattis till två fantastiskt fina klockor!
 
Topp