• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: En trio har bildats

cjperry

Audemars
2-Faktor
Long time no see kära vintageälskare!

Jag har som några kanske läst i dagens vintageur-tråden att jag bedragit vintage med modernt på sista tiden. I samma post skrev jag också att jag haft mitt sikte inställt på en liten Cartier! Tyvärr så blev det ingen Cartier (som för övrigt var en otroligt fin 33mm Vendôme) utan något annat som jag haft på min önskelista ett bra tag, närmare bestämt 3 år.

Nu kanske ni tänker: "hmm.. 3 år är rätt länge, varför har han inte köpt den tidigare? den måste vara jättedyr!". Jo, såhär är det. Visst är den relativt dyr för vad det egentligen är men det har inte varit enbart prislappen som stoppat mig. Den egentliga anledningen har varit urverket. Urverket som sitter i är relativt ovanligt och kan vara svår att få tag i reservdelar till utan att behöva köpa och kannibalisera ett annat urverk. Verket är ett FEF 390(en rejäl ledtråd för vissa av er) och tillverkades enbart för detta märke som verket sitt i.

Hur som helst så bestämde jag mig för att man bara lever en gång och att låta ett hypotetiskt behov av reservdelar stoppa mig är idiotiskt.

Nåja, nu räcker det med text!
Låt mig presentera den nya medlemmen i min samling. Tudor Submariner ref 7928 från 1966 med MK4-tavla.

7928.jpg


7928_1.jpg


7928_2.jpg


7928_trio.jpg


Tillsammans med sina bröder ref 79090 och 79220B.

7928_trio1.jpg


Och avslutningsvis handledsbilden. Perfekt storlek och passar utmärkt med nato.

7928_wrist.jpg


Tack för titten!
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Long time no see kära vintageälskare!

Jag har som några kanske läst i dagens vintageur-tråden att jag bedragit vintage med modernt på sista tiden. I samma post skrev jag också att jag haft mitt sikte inställt på en liten Cartier! Tyvärr så blev det ingen Cartier (som för övrigt var en otroligt fin 33mm Vendôme) utan något annat som jag haft på min önskelista ett bra tag, närmare bestämt 3 år.

Nu kanske ni tänker: "hmm.. 3 år är rätt länge, varför har han inte köpt den tidigare? den måste vara jättedyr!". Jo, såhär är det. Visst är den relativt dyr för vad det egentligen är men det har inte varit enbart prislappen som stoppat mig. Den egentliga anledningen har varit urverket. Urverket som sitter i är relativt ovanligt och kan vara svår att få tag i reservdelar till utan att behöva köpa och kannibalisera ett annat urverk. Verket är ett FEF 390(en rejäl ledtråd för vissa av er) och tillverkades enbart för detta märke som verket sitt i.

Hur som helst så bestämde jag mig för att man bara lever en gång och att låta ett hypotetiskt behov av reservdelar stoppa mig är idiotiskt.

Nåja, nu räcker det med text!
Låt mig presentera den nya medlemmen i min samling. Tudor Submariner ref 7928 från 1966 med MK4-tavla.

7928.jpg


7928_1.jpg


7928_2.jpg


7928_trio.jpg


Tillsammans med sina bröder ref 79090 och 79220B.

7928_trio1.jpg


Och avslutningsvis handledsbilden. Perfekt storlek och passar utmärkt med nato.

7928_wrist.jpg


Tack för titten!
Fantastiskt! Kul att läsa. Rätt långt från Cartier, men en riktigt kul trio. Tre generationers Tudor dykarur, liksom.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Bra köp och trevlig trio! Även snygg spridning i ålder, borde väl vara ca 25 år både upp och ner från 79090:n mot de två andra om jag inte misstar mig helt.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Fantastiskt! Kul att läsa. Rätt långt från Cartier, men en riktigt kul trio. Tre generationers Tudor dykarur, liksom.
Ja, jag önskar att jag hade kunnat slå till på Cartiern också, men plånboken var inte tillräckligt tjock denna gång :(

Åh herre.. vilket köp! Fantastisk trio också
Tack så mycket! :)

Stort grattis till din nya och välkommen åter till vintage! Du skulle slagit till för 3 år sedan ;)
Tack så mycket! Kommer bli mycket mer vintage framöver. Insåg hur mycket jag saknat vintage när jag såg @Aurum posta sin Rolex TOG.

Grattis! Mycket bra fångat, och vilken trio du sitter på nu! Kul :)
Tackar! Känns kul att klockan stannar kvar på forumet också :)

Bra köp och trevlig trio! Även snygg spridning i ålder, borde väl vara ca 25 år både upp och ner från 79090:n mot de två andra om jag inte misstar mig helt.
Tack! Ja det är nästan precis 25 år åt båda håll. 1966, 1990 och 2015 :)

Snyggt !! Fina kompisar du har !!
Tack! Haha, ja de är riktigt fina ;)
 
Topp