• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: En vinnarklocka.

Nexus

Panerai
Det finns ikoner inom alla områden. Vissa varumärken och modeller som pendlar på gränsen till mytologiska.

Starka och exklusiva kort.
Inom champagne finns Bollinger.
Bland cigarrerna hittar vi Cohiba.
Bland bilar, Aston Martin.
När det kommer till klockor finns det en speciell modell.
Klassikernas konung. En milstolpe i (i alla fall mitt) klocksamlande.
Det är en klocka jag haft i tankarna i minst tio år. I början såg jag den som någon sorts karriärmässig guldmedalj. En Rolexbärare är någon som kommit långt.
Efter att ha reggat mig här på KS och lärt mig otroligt mycket om klockor generellt så har den barnsliga idoldyrkan över något dyrt och ouppnåeligt bytts ut till en stark beundrad för klockans hantverksmässiga fulländning och av stark vördnad för dess historia.

Jag syftar såklart på Rolex Tråksub med datum (116610LN)


Tekniskt runkvirke :
Diameter: 40 mm
Tjocklek: 12.8 mm
Maxitavla med generöst med lume, trettioelva miljarder läge på dykarringen och en över lag BRUTAL hantverkskänsla.
Urverket är ett in-housetillverkat 3155 med 31 juveler och 50 timmars gångreserv. Går självklart inom COSC.
Klockan levereras utan borrade luggar, men väl med med solida endlinks och det underbara glidelock-spännet som gör att man kan finjustera den utan att behöva gråta blod av allt meckande.
Inköpt hos ROB-1832 under dagens lunch, så det här är inte bara min första Sub, utan även den första "riktiga" klocka som jag köper helt ny.

Sammanfattat : Jag är på jääääävligt bra humör idag.

BILDFESTIVAL!

IMG_2227.jpg
IMG_2228.JPG
IMG_2230.JPG
IMG_2232.JPG
IMG_2222.JPG
IMG_2224.JPG
IMG_2225.JPG
 

Bilagor

  • IMG_2222.JPG
    IMG_2222.JPG
    179.7 KB · Visningar: 166
  • IMG_2224.JPG
    IMG_2224.JPG
    120.3 KB · Visningar: 167
  • IMG_2225.JPG
    IMG_2225.JPG
    174 KB · Visningar: 161
  • IMG_2227.jpg
    IMG_2227.jpg
    110.6 KB · Visningar: 155
  • IMG_2228.JPG
    IMG_2228.JPG
    58.4 KB · Visningar: 152
  • IMG_2230.JPG
    IMG_2230.JPG
    152.6 KB · Visningar: 148

Wi

NLA
2-Faktor
Så där ja..SubC är verkligen en fulländad klocka..saknar min..gratulerar till din =)

btw..rätt så fett att du både har Luminor och Sub
 

JesperO

Rolex
japp lite tråkigt måste jag tillstå...;) om ändå antireflexbehandling kunde leta sig in i Rolex vokabulären...
Dessutom skulle jag nog kolla upp den där vridringen...

OK då, men Grattis då!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra jobbat Dude! För mig så är denna modellen klassikernas klassiker beträffande Rolex! Stort GRATTIS!
 
Topp