Som gammal vintagenörd var det väldigt länge sedan jag köpte någonting nytt. Bortsett från en G-Shock var det säkert tio år sedan en sprillans ny klocka flyttade in. Visst finns det en del nya klockor som tilltalar mig men om valet står mellan något nyproducerat och något gammalt charmigt vinner nästan alltid det senare. Av samma anledning är jag sällan särskilt uppdaterad på de nyheter som visas på t.ex. SIHH och Baselworld. Detta ledde i år till att jag var väldigt sent ute när jag väl noterade att det släppts en klocka jag faktiskt var sugen på. Det blev till att jobba lite för att få tag på en men till slut så...
Välbekant terminal. Vart bär det av tro?
Hmm... Ser ut som Park Lane.
Japp, verkar stämma.
Först dags för lite mat och dryck!
Nä, nu börjar det bli mörkt. Dags att masa sig till klockbutiken.
Kaffe och pepparkakor medan jag väntar...
Okej, vad blev det nu då?
En Omega Speedmaster 60th Anniversary 1957 LE, en i Omegas s.k. Trilogy som släpptes tillsammans med Railmaster och Seamaster 300. Storleken 38,6 mm känns helt perfekt! Ett stort tack till Omega i London som lyckades ordna fram ett exemplar åt mig!
Och så ett par obligatoriska handledsskott
Dags att fira med lite vin till ostbågarna! Skål!
Välbekant terminal. Vart bär det av tro?
Hmm... Ser ut som Park Lane.
Japp, verkar stämma.
Först dags för lite mat och dryck!
Nä, nu börjar det bli mörkt. Dags att masa sig till klockbutiken.
Kaffe och pepparkakor medan jag väntar...
Okej, vad blev det nu då?
En Omega Speedmaster 60th Anniversary 1957 LE, en i Omegas s.k. Trilogy som släpptes tillsammans med Railmaster och Seamaster 300. Storleken 38,6 mm känns helt perfekt! Ett stort tack till Omega i London som lyckades ordna fram ett exemplar åt mig!
Och så ett par obligatoriska handledsskott
Dags att fira med lite vin till ostbågarna! Skål!