• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning - En vintagenörd åker och hämtar något nytt

Falcone

Basic
2-Faktor
Som gammal vintagenörd var det väldigt länge sedan jag köpte någonting nytt. Bortsett från en G-Shock var det säkert tio år sedan en sprillans ny klocka flyttade in. Visst finns det en del nya klockor som tilltalar mig men om valet står mellan något nyproducerat och något gammalt charmigt vinner nästan alltid det senare. Av samma anledning är jag sällan särskilt uppdaterad på de nyheter som visas på t.ex. SIHH och Baselworld. Detta ledde i år till att jag var väldigt sent ute när jag väl noterade att det släppts en klocka jag faktiskt var sugen på. Det blev till att jobba lite för att få tag på en men till slut så...

Välbekant terminal. Vart bär det av tro?

a1.jpg

Hmm... Ser ut som Park Lane.
a2.jpg

Japp, verkar stämma.
a3.jpg

Först dags för lite mat och dryck!
a4.jpg

Nä, nu börjar det bli mörkt. Dags att masa sig till klockbutiken.
a5.jpg

Kaffe och pepparkakor medan jag väntar...
a7.jpg

Okej, vad blev det nu då?
a8.jpg

a9.jpg

a10.jpg

a11.jpg

a12.jpg

En Omega Speedmaster 60th Anniversary 1957 LE, en i Omegas s.k. Trilogy som släpptes tillsammans med Railmaster och Seamaster 300. Storleken 38,6 mm känns helt perfekt! Ett stort tack till Omega i London som lyckades ordna fram ett exemplar åt mig!

a14.jpg

Och så ett par obligatoriska handledsskott
a15.jpg

a16.jpg

Dags att fira med lite vin till ostbågarna! Skål!

a17.jpg

Som gammal vintagenörd var det väldigt länge sedan jag köpte någonting nytt. Bortsett från en G-Shock var det säkert tio år sedan en sprillans ny klocka flyttade in. Visst finns det en del nya klockor som tilltalar mig men om valet står mellan något nyproducerat och något gammalt charmigt vinner nästan alltid det senare. Av samma anledning är jag sällan särskilt uppdaterad på de nyheter som visas på t.ex. SIHH och Baselworld. Detta ledde i år till att jag var väldigt sent ute när jag väl noterade att det släppts en klocka jag faktiskt var sugen på. Det blev till att jobba lite för att få tag på en men till slut så...

a1.jpg

a2.jpg

Japp, verkar stämma.
a3.jpg

a4.jpg

a5.jpg

a7.jpg

a8.jpg

a9.jpg

a10.jpg

a11.jpg

a12.jpg

En Omega Speedmaster 60th Anniversary 1957 LE, en i Omegas s.k. Trilogy som släpptes tillsammans med Railmaster och Seamaster 300. Storleken 38,6 mm känns helt perfekt! Ett stort tack till Omega i London som lyckades ordna fram ett exemplar åt mig!

a14.jpg

a15.jpg

a16.jpg

a17.jpg
Fasen va snygg den är! Grattis!

a1.jpg

a2.jpg

Japp, verkar stämma.
a3.jpg

a4.jpg

a5.jpg

a7.jpg

a8.jpg

a9.jpg

a10.jpg

a11.jpg

a12.jpg

a14.jpg

a15.jpg

a16.jpg

a17.jpg
Fan vad bra!! Stort grattis!

trevligt med en liten klockresa så där.
Tycker också 60 år reissues är riktigt bra - såg två (Seamaster 300 och railmaster) i skylten på heathrow till kanonpris - fattar inte varför jag inte köpte...

Tillbaka
Topp