• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Ett års väntan

Ernesto

Patek
2-Faktor
"I don't wear a _______ to tell the time. In fact, I never wind it. I wear it because it's the watch to wear." - Andy Warhol 1973

Lite musik för att komma in i rätt "mood" medan ni läser för er som sitter på datorn:

14 februari 2014 var första gången jag testade klockan. Denna modell har alltså lockat i över ett år men jag har prioriterat andra klockor såsom Rolex, Tudor och Longines. Till och med en asful Citizen Aqualand som jag köpte i ren tristess av Gummo i somras...

Då jag ligger hemma med feber levererade en vän klockan till mig. Fick fem stressade sms från honom och en bild på klockan runt hans handled:
aGFx33C.jpg


Jag hade i princip bestämt mig för att köpa en Sinn 104 när jag fick ett pm från Weasel med rubriken "Köpa något skoj?". Nuförtiden köper jag för att behålla därför kändes det lite svårt att frångå min tidigare plan men nu känns det definitivt som rätt val. Lite spontant men ändå inte då jag velat ha klockan i över ett år... Denna klocka är mer "jag" än Sinn 104. Ni vet det här med att en klocka säger något om bäraren? Ni som träffat mig håller nog med, att denna klocka är mer "jag" än en Sinn 104.

Weasels gamla gympapåse från när han var i min ålder...
IMG_0395.JPG

Köpte jag bara en ödla och lite präglat svart?
IMG_0393.JPG

Oh, forumssponsorn!
IMG_0390.JPG

Vafan, är det en Cartier Pasha Boris Balkan?
IMG_0391.JPG

IMG_0396.JPG
IMG_0397.JPG
IMG_0400.JPG
IMG_0402.JPG
IMG_0401.JPG

"Look closer, look a little closer..." - John Mayer
IMG_0387.JPG

Natot förstår ni när ni läser texten, för klockan är inspirerad av strids...
IMG_0388.JPG
IMG_0398.JPG
IMG_0399.JPG


Vad har jag köpt då? Jag har köpt en Cartier Tank Solo! En boett inspirerad av stridsvagnar från Första Världskriget och en länk inspirerad av stridsvagnarnas larvfötter från samma krig. Länken har jag tidigare dissat men jag måste säga att jag gillar den nu när den sitter tight som den ska och inte bara hänger på min babyhandled som den gjort när jag provat den hos AD. Dessutom blingar den väldigt härligt! Mer än vad jag minns. Det går även att vända på länkarna för att få den borstade insidan som "utsida" om du är anti-bling.

Tillverkare: Cartier, grundat 1847
Modellnamn: Tank Solo Large
Storlek: 34.8 mm x 27.4 mm
Tjocklek: 5,55 mm
Luggbredd: 20,5 mm
Krona: syntetisk spinellcabochon
Urverk: Cartier Caliber 690
Juveler: 8
Vattentät: 30 m
Glas: safirglas
Visare: blånerade svärdvisare
Kuriosa: http://www.thewatchquote.com/Cartier-History-No_109.htm
Kända bärare av Cartier: John Goldberger, Steve McQueen, Giovanni Agnelli, Frank Sinatra, Marcello Mastroianni, Cary Grant, Andy Warhol, Gary Cooper, Mick Jagger

Grym recension skriven av Weasel: https://klocksnack.se/threads/recension-cartier-tank-solo-grand.36680/

Vill även här passa på att ge Weasel en stor eloge för denna affär. Stort tack! Tack till Rob Engström, ROB-1832, också för att ni kunde titta på klockan på så kort varsel.

Klockorna som landat 2015: Rolex 1601 1964, Cartier Tank Solo, Rolex 116200 2015
IMG_0394.JPG


Nu när jag snurrar på tre klockor, arvegods borträknat, kanske det är dags att börja spara till en Breguet 3137BA/11/986 eller en Vacheron Constantin 82035/000R-9359...

"The Cartier is a timeless symbol of elegance and sophistication"
 

Lalas

Cartier
Grattis! Fin, men du behöver inte bli ledsen om du tappar bort den länken...
Väldigt mycket Reverso med de blåa visarna
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Grattis Ernesto till en grym klocka!
Jag vet att du kommer förvalta den väl:)
Jäkligt trevlig trio du har.

Tack för trevlig och smidig affär!
//W
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Stort grattis Simon! Våga rocka nato och jag tycker nog att man ser en bild på dig när du var liten inuti A'et i cArtier kl 7 ;)
 
"I don't wear a _______ to tell the time. In fact, I never wind it. I wear it because it's the watch to wear." - Andy Warhol 1973

Lite musik för att komma in i rätt "mood" medan ni läser för er som sitter på datorn:

14 februari 2014 var första gången jag testade klockan. Denna modell har alltså lockat i över ett år men jag har prioriterat andra klockor såsom Rolex, Tudor och Longines. Till och med en asful Citizen Aqualand som jag köpte i ren tristess av Gummo i somras...

Då jag ligger hemma med feber levererade en vän klockan till mig. Fick fem stressade sms från honom och en bild på klockan runt hans handled:
aGFx33C.jpg


Jag hade i princip bestämt mig för att köpa en Sinn 104 när jag fick ett pm från Weasel med rubriken "Köpa något skoj?". Nuförtiden köper jag för att behålla därför kändes det lite svårt att frångå min tidigare plan men nu känns det definitivt som rätt val. Lite spontant men ändå inte då jag velat ha klockan i över ett år... Denna klocka är mer "jag" än Sinn 104. Ni vet det här med att en klocka säger något om bäraren? Ni som träffat mig håller nog med, att denna klocka är mer "jag" än en Sinn 104.

Weasels gamla gympapåse från när han var i min ålder...
IMG_0395.JPG

Köpte jag bara en ödla och lite präglat svart?
IMG_0393.JPG

Oh, forumssponsorn!
IMG_0390.JPG

Vafan, är det en Cartier Pasha Boris Balkan?
IMG_0391.JPG

IMG_0396.JPG
IMG_0397.JPG
IMG_0400.JPG
IMG_0402.JPG
IMG_0401.JPG

"Look closer, look a little closer..." - John Mayer
IMG_0387.JPG

Natot förstår ni när ni läser texten, för klockan är inspirerad av strids...
IMG_0388.JPG
IMG_0398.JPG
IMG_0399.JPG


Vad har jag köpt då? Jag har köpt en Cartier Tank Solo! En boett inspirerad av stridsvagnar från Första Världskriget och en länk inspirerad av stridsvagnarnas larvfötter från samma krig. Länken har jag tidigare dissat men jag måste säga att jag gillar den nu när den sitter tight som den ska och inte bara hänger på min babyhandled som den gjort när jag provat den hos AD. Dessutom blingar den väldigt härligt! Mer än vad jag minns. Det går även att vända på länkarna för att få den borstade insidan som "utsida" om du är anti-bling.

Tillverkare: Cartier, grundat 1847
Modellnamn: Tank Solo Large
Storlek: 34.8 mm x 27.4 mm
Tjocklek: 5,55 mm
Luggbredd: 20,5 mm
Krona: syntetisk spinellcabochon
Urverk: Cartier Caliber 690
Juveler: 8
Vattentät: 30 m
Glas: safirglas
Visare: blånerade svärdvisare
Kuriosa: http://www.thewatchquote.com/Cartier-History-No_109.htm
Kända bärare av Cartier: John Goldberger, Steve McQueen, Giovanni Agnelli, Frank Sinatra, Marcello Mastroianni, Cary Grant, Andy Warhol, Gary Cooper, Mick Jagger

Grym recension skriven av Weasel: https://klocksnack.se/threads/recension-cartier-tank-solo-grand.36680/

Vill även här passa på att ge Weasel en stor eloge för denna affär. Stort tack! Tack till Rob Engström, ROB-1832, också för att ni kunde titta på klockan på så kort varsel.

Klockorna som landat 2015: Rolex 1601 1964, Cartier Tank Solo, Rolex 116200 2015
IMG_0394.JPG


Nu när jag snurrar på tre klockor, arvegods borträknat, kanske det är dags att börja spara till en Breguet 3137BA/11/986 eller en Vacheron Constantin 82035/000R-9359...

"The Cartier is a timeless symbol of elegance and sophistication"

Grattis Kid! Du går från klarhet till klarhet.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Häftigt. Grattis.

Att gå från en Sinn 104 till en Tank är väl lite som att utseendemässigt gå från en JLC Master Calendar till en Deep Sea Chronograph, fast tvärtom? Tvära kast.
 
Topp