• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, första gången i Svea rike. IWC Aquatimer Brons! (mkt bildtung)

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Grattis till belöning efter lång väntan!
Gillar modellen och just i detta utförande ser den riktigt snygg ut:)
Tack för ett bra inlägg och alla bilder.

Tjooooho 1400 inlägg!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Cool och tung pjäs! Det här med gummi beklädda knappar borde inte det kunna bli rätt fult/slitet med tiden?

Inget du behöver tänka på den närmaste tiden
men tänkte bara på själva konstruktionen om det är så smart.

Förekommer ju mycket i bilar och där brukar jag kunna störa mig på det :)

Grattis till en grymt snygg och lite annorlunda dykare iaf!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Herregud! Vet inte om jag någonsin har varit så avundsjuk på en klocka! Stort grattis till en extremt fin klocka! Tack för bra läsning.
 

TKVF

Panerai
Cool och tung pjäs! Det här med gummi beklädda knappar borde inte det kunna bli rätt fult/slitet med tiden?

Inget du behöver tänka på den närmaste tiden
men tänkte bara på själva konstruktionen om det är så smart.

Förekommer ju mycket i bilar och där brukar jag kunna störa mig på det :)

Grattis till en grymt snygg och lite annorlunda dykare iaf!

Ingen aning hur knapparna blir med tiden. Men såååå dyra kan dom inte vara att byta ut efter ett gäng år om dom blir slitna.
 
  • Like
Reactions: cab

TKVF

Panerai
Cool! Kommer den bli grön/ärgad?

Japp, den kommer bli grön/ärgad. Men den är polerad nu, för att inte det skall få så bra fäste i bronset. Men själva grejen är ju att den skall bli lite ärgad och färgad av användningen, det går att polera bort om man vill det i framtiden.

Kan också säga att efter en kort tid har den redan blivit lite mörkare, speciellt där man är å fingrar på dykringen. Den blir ju mindre blingig också om den blir lite mörkare.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Riktigt häftig och snygg, skall bli spännande att se patineringen hör framåt. Gillar tanken med olika lumefärgerna. Grattis!
 

demondave

Rolex
Tittat flera gånger på bilderna, helt stum! Förbaskat grym klocka, inte bara för att jag är svag för IWC. Ska bli kul att följa patinan framöver, kan bli precis hur snyggt som helst!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
En av de trevligaste paketöppningarna på väldigt länge, grymt bra val av klocka!

Och välkommen till "patineringsvärlden" :) Tycker det är kanonkul att ha en klocka som "lever" lite :)
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Vilken paketöppning! :) Tack för den utförliga berättelsen! Klockan ser grymt fin ut, kul med alla tillbehören du fick med!

Stort grattis! Hoppas på bilder när du tar skönheten ner i djupet!
 
Topp