• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning från andra sidan jordklotet.

twisted

Cartier
Hallå klocksnack!

På andra sidan jorden gassar solen, vilket såklart inte resulterat i ett avsvalnat klockintresse. Alla små butiker med urverk har besökts och jag har både spanat och klämt på mycket kul. Nu börjar semestern närma sitt slut och budgeten var inte maxar så jag valde att slå till på något som kan ses som en sovernir, samtidigt som den passar perfekt i min lilla samling.

Thomas Timepieces i Newcastle blev det business! Tyvärr vart det inga bilder inne i butiken, men väl hemma började kameran jobba.

En liten påse...
00XcgP0.jpg


Som innehåller en liten låda...
XbigPE5.jpg


Som innehåller en liten...
j8CFnYp.jpg

AdinA NK151! ( Forumets första ? =D )

Anledningen till att jag valde denna var för att den först och främst backas utav ett väl omtalat urverk, dvs ETA 2824.2, samt att tavla och visare skyddas utav safirglas, men även att den är designad och handgjord i Australien förhöjde intresset. Att den även är skapad för gruvarbete i fokus gjorde den inte tråkigare, då jag för ett tag tillbaka dedikerade ett par grafikkort till att generera digital valuta, även kallat "Mining". :)

Och här kommer lite fler bilder!
lQws09Z.jpg


Lite sådär lagom tjock och utan genomgående lugghål.

Dep8gXY.jpg


Och den obligatoriska wristshoten.
lwYxuNa.jpg


I helhet kan man sammanfatta med att säga som så, att jag är helnöjd med den här pärlan! Undrar ni något så fråga på! Och så en sista bild från balkongen får avsluta posten:

2qZrF0N.jpg


Ha de gött KS!
 

twisted

Cartier
Kul att ni gillar gott folk :) Märket var nytt för mig också men har tydligen funnits sedan 1971 och efter lite efterforskning vågade jag slå till. :)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grattis, kul klocka! Är det Newcastle i Oz? Var där för några år sedan. Åkt upp i vindistrikten?
mvh
garfield
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Grattis till en udda, och för mig helt okänd, dinka. Den får du ta med till jobbet så att jag får klämma på den.
 
Topp