• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning från sjukan

naggge

Panerai
Försökte innan jul att sälja min datejust men det var ganska dödfött då ingen verkade ha cash. Fick dock ett intressant bytesförslag som jag ändå avfärdade.
I mellandagarna och därefter ramlade det dock in ganska många mail från intressenter men då hade jag ångrat mig. Blev dock påmind om det där bytesförslaget tack vare watchanish på instagram och skickade ett pm till medlemmen här och frågade om han hade kvar klockan och fortfarande var intresserad av byte.

Igår kom paketet fram men tyvärr missade jag att hämta ut det tack vare ett besök på akuten. Jag blev inskriven och ska troligtvis stanna kvar till tisdag. Så länge kunde jag ju inte vänta på paketet så jag skickade min flickvän att hämta ut det.

Riktigt nöjd med en klassisk dressare som har gått runt lite på forumet.
Tack Tomas för en trevlig affär.

edy9aput.jpg




Många lager att ta sig igenom innan klockan visar sig


Det blev en Cartier Santos i ruskigt bra skick med en lite roligare tavla med vitguldsindex mot målade som det annars brukar vara. Nu kan jag ligga på sjukhus med klass ;)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358008335.621300.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358008335.621300.jpg
    32.1 KB · Visningar: 697
  • ImageUploadedByTapatalk1358008355.055822.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358008355.055822.jpg
    34.6 KB · Visningar: 698
  • ImageUploadedByTapatalk1358008384.367997.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358008384.367997.jpg
    38.9 KB · Visningar: 697
  • ImageUploadedByTapatalk1358008436.987291.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358008436.987291.jpg
    37.3 KB · Visningar: 700
Oj, vad fin ! Du får ta och krya på dig också. Men du, har du inte fått någon doktor ? Står ju en undersköterskas och sjuksköterskas namn på dörren din, men doktorsfältet är ju tomt. ;)
 

max

Dancing Queen
Undersköterskan skrev:
Oj, vad fin ! Du får ta och krya på dig också. Men du, har du inte fått någon doktor ? Står ju en undersköterskas och sjuksköterskas namn på dörren din, men doktorsfältet är ju tomt. ;)
Doktorn är sjuk ;)
Han har iaf fått ett armband som vi sålt :)

Grattis till riktigt fin klocka och krya på dig!
 

naggge

Panerai
Undersköterskan skrev:
Oj, vad fin ! Du får ta och krya på dig också. Men du, har du inte fått någon doktor ? Står ju en undersköterskas och sjuksköterskas namn på dörren din, men doktorsfältet är ju tomt. ;)

Begärde att jag ville ha dig som sjuksköterska men det var svårt med avståndet tyckte de ;)
 

naggge

Panerai
Aurum skrev:
Vet väl du. Det är ju din gamla om jag har förstått det rätt.
Kommer ihåg när den när du hade den på gamla ttt och den hade på något sätt etsat sig fast på minnet. Nu är den tillbaka på västkusten, delvis tack vare det är jag övertygad om.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
naggge skrev:
Aurum skrev:
Vet väl du. Det är ju din gamla om jag har förstått det rätt.
Kommer ihåg när den när du hade den på gamla ttt och den hade på något sätt etsat sig fast på minnet. Nu är den tillbaka på västkusten, delvis tack vare det är jag övertygad om.

Stämmer väl! Först som sommarbeater på gjuteriet. Sedan som cykeldinka tack vare quartzverket. Fick sedan för mig att polera den och då var den för fin för att slitas på...

Hoppas du trivs med den. Härlig känsla i den tack vate tunnheten och den solida länken. Lägg märke till hur länkens undersida är utformad. Mycket väl uttänkt. Och att den inte snannar hela tiden är rätt bekvämt det med...
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Oj, vad fin ! Du får ta och krya på dig också. Men du, har du inte fått någon doktor ? Står ju en undersköterskas och sjuksköterskas namn på dörren din, men doktorsfältet är ju tomt. ;)
Du som är i branschen Undersköterskan, kanske kan förklara det här med doktor då jag undrat länge? Majoriteten av svenska läkare är inte disputerade. Ändå kallas de doktor i tid och otid. Hur kommer det sig?

Trevlig lördagkväll
och grattis till en snygg och klassisk klocka TS.
JoberMan
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning från sjukan

Grattis och krya på Dig! Skön paketöppning, som en scen ur en feelgood-film..! :)

@Joberman: Doktor betyder typ "den pålästa, den lärda", och min gissning är att titeln speglar att läkare ansågs bäst utbildade förr, tillsammans med prästerskapet. Sedan lever titeln kvar i folkmun trots att det officiellt hetat läkare sedan jättelänge... Om Du inte skojade, för då tar jag tillbaka alltihop och är ironisk!
 

jabla

Sarlacc
Grattis och hoppas att du snart blir utskriven.
Det är alltid kul att följa "vandringspokaler", även jag kommer ihåg när aurum visade upp den som sommarbeater på TTT.
Fanns det inte en tråd om detta fenomen? "bukarmbandsur" eller vad de nu kallades.
 
Det här är ren spekulation från min sida, men doktor är väl mest ett slags slang för läkare ? Internationellt så skiljer man ju på en M.D. (medical doctor) från filosofie doktor (Ph.D.) så på så sätt kan man ju vara doktor utan att ha disputerat bara man har avlagt sin läkarexamen.
 

naggge

Panerai
Tack allihopa! Att varken få äta eller dricka någonting är ganska jobbigt. Har det som tur är ganska bra ändå så jag ska inte klaga. Längtar dock redan efter en fet kebabpizza, något jag nog tyvärr kan se i stjärnorna efter.

Klockan är hur grym som helst och detaljarbetet är riktigt högt på mång nivåer.

Skyller något rörig text i trådstarten på oxy-någonting smärtstillande som gjorde mig rejält yr och trött.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grattis till klockan och hoppas läget blir bättre snart!

JoberMan skrev:
Undersköterskan skrev:
Oj, vad fin ! Du får ta och krya på dig också. Men du, har du inte fått någon doktor ? Står ju en undersköterskas och sjuksköterskas namn på dörren din, men doktorsfältet är ju tomt. ;)
Du som är i branschen Undersköterskan, kanske kan förklara det här med doktor då jag undrat länge? Majoriteten av svenska läkare är inte disputerade. Ändå kallas de doktor i tid och otid. Hur kommer det sig?

Trevlig lördagkväll
och grattis till en snygg och klassisk klocka TS.
JoberMan

"Doktor, dr, är en titel som i högre utbildning i Sverige tilldelas den som har avlagt doktorsexamen vid universitet eller högskola, eller som tilltalstitel på person som avlagt läkarexamen. "

http://sv.wikipedia.org/wiki/Doktor
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning från sjukan

Undersköterskan skrev:
Det här är ren spekulation från min sida, men doktor är väl mest ett slags slang för läkare ? Internationellt så skiljer man ju på en M.D. (medical doctor) från filosofie doktor (Ph.D.) så på så sätt kan man ju vara doktor utan att ha disputerat bara man har avlagt sin läkarexamen.

Precis min poäng. Slang, med ursprung i forntidens akademia...
 

meo_swe

Audemars
Snygg klocka!
Och hoppas du kryar på dig, och snart kan ta en fet kebabdeg, med cola och lite sympati från flickvännen. :)
 
naggge skrev:
Tack allihopa! Att varken få äta eller dricka någonting är ganska jobbigt. Har det som tur är ganska bra ändå så jag ska inte klaga. Längtar dock redan efter en fet kebabpizza, något jag nog tyvärr kan se i stjärnorna efter.

Klockan är hur grym som helst och detaljarbetet är riktigt högt på mång nivåer.

Skyller något rörig text i trådstarten på oxy-någonting smärtstillande som gjorde mig rejält yr och trött.

Haha. Fin klocka, hoppas du mår bättre. Du fick säkert Oxynorm =)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
naggge skrev:
Tack allihopa! Att varken få äta eller dricka någonting är ganska jobbigt. Har det som tur är ganska bra ändå så jag ska inte klaga. Längtar dock redan efter en fet kebabpizza, något jag nog tyvärr kan se i stjärnorna efter.

Klockan är hur grym som helst och detaljarbetet är riktigt högt på mång nivåer.



Skyller något rörig text i trådstarten på oxy-någonting smärtstillande som gjorde mig rejält yr och trött.


Vad har hänt med dig, låter ju inget kul?
 
Topp