• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Glashütte Original Senator Perpetual Calendar

Corgi

Rolex
2-Faktor
Skottår-komplikationen var något av det mest udda och innovativa på länge. Grattis till en fin klocka!
 

Rey

Rolex
Magiskt!!! GO = grymt och perpetual är magiskt!! Guld som grädde på moset! Stort grattis! :)
 

evki

Audemars
2-Faktor
Grattis!! Mäktigt med en evig kalender!
Jag kör en enklare senator - chronometer.

607150D2-EBAD-40F2-8249-C18A4CF5719C.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mycket trevlig paketöppning, @cjne, gillar när man lägger ner tid på text och bilder!

Och så ett stort GRATTIS till klockan, gillar allt med den!

E07B9153-38BA-49AD-8274-8109FBC376CB.gif
 

cjne

Cartier
Mäktig.
Gissar att du har winder till den. Hur lång tid tar det att ställa den?
Grattis också!

Tackar! Det krävdes en liten titt i manualen när den skulle ställas men det var inga konstigheter när jag väl visste vad knapparna skulle användas till.
Det finns en kombinerad knapp för dag och datum som är smidig att använda om klockan stanna och det bara handlar om några dagar att justera. Det som kräver mest arbete är om man skulle råka justera månad ett steg för mycket, då behövs det det 47 tryck på månadspushern för att det ska bli rätt med skottår.

Som av en händelse har jag sen tidigare skaffat en winder som nästan är färgmatchad där den för tillfället får vila :D
IMG_1164.JPG
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt stort grattis till en fantastisk klocka. Kul att fler uppskattar Perpetual-komplikationen. Jag var också orolig för detta med att ställa om klockan om den legat stilla länge. Men på JLC visar det sig att det bara var en knapp för allt, blev väldigt enkelt.
Njut nu av pärlan;)
 

cjne

Cartier
Grattis!
Gillar skottårs-pricken!
Skulle nog göra sig fint på ett svarta krokodil också. :)
Tack :) Ja skottårspricken är en rolig detalj som hjälper till att hålla tavlan ren.
Den nyare varianten, Senator Excellence har en liten visare som pekar mot 1-4 istället för prick, men jag tycker nog pricken är bättre.
Det får nog bli till att komplettera med skinn eller krokodil vad det lider, vore kul med ett GO viklås till det isåfall.
 

Glidarn

Omega
Otroligt vilken klocka! Måste säga att gummibandet vid första titten känns helt felplacerad men växer med fler titt. Kul med evighetskalender. Grattis!
 

Andsan

Rolex
Tack :) Ja skottårspricken är en rolig detalj som hjälper till att hålla tavlan ren.
Den nyare varianten, Senator Excellence har en liten visare som pekar mot 1-4 istället för prick, men jag tycker nog pricken är bättre.
Det får nog bli till att komplettera med skinn eller krokodil vad det lider, vore kul med ett GO viklås till det isåfall.
Roger kanske bjussar på ett kroko och ger ett bra pris på viklåset. Jag har ett viklås till min GO men den har några år på nacken. Den nya är betydligt snyggare och högre finish
 
Senast ändrad:

cjne

Cartier
Riktigt stort grattis till en fantastisk klocka. Kul att fler uppskattar Perpetual-komplikationen. Jag var också orolig för detta med att ställa om klockan om den legat stilla länge. Men på JLC visar det sig att det bara var en knapp för allt, blev väldigt enkelt.
Njut nu av pärlan;)
Tack! Jag hade samma farhågor innan jag fick det visat. En knapp för allt låter smidigt :)
Tror att Ulysse Nardin har tagit det hela ett steg längre och har gjort en evighetskalender som kan ställas med kronan och som dessutom kan gå bakåt om man råkat skruva för långt, häftigt! Här finns en video:

Det är som sagt en fascinerande komplikation som är extremt användbar, så länge man håller den igång.
 
Topp