• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Grand SEIKO SBGH005

lladron

Cartier
2-Faktor
Äntligen är det dags för mig att stiga in i Grand SEIKOs förtrollade värld :D

Redan i tråden nedan från 2016 fick jag massa tips på Grand SEIKO, då visste jag knappt vad det var för märke.

https://klocksnack.se/threads/hjälp-med-inspiration-och-ögonöppnande.64987/

Efter det spenderade jag alldeles för mycket tid med att googla och titta på alla klocksnackares snygga bilder, det var helt kört, jag var tvungen att hitta en GS. Jag velade fram och tillbaka mellan flera olika modeller och hade först bestämt mig för en spring drive. Jag åkte till Klockmaster i Globen och Hansson i Göteborg och klämde och kände. I verkligheten gillade jag inte boetten så mycket på springdrivemodellerna, efter det hade jag svårt att bestämma mig om det skulle bli en SBGH eller en SBGJ, men jag ville inte ha en klocka med GMT-funktion och då stod vinnaren klar SBGH005. Först ville jag ha en med nya tavlan dvs SBGH205 men jag tyckte att prisskillnaden var för stor bara för lite text. Tycker också det är kul att det står SEIKO det första man ser.

SPECS

  • Diameter 40 mm
  • Höjd 13 mm
  • Hi-Beat 36 000
  • Gångreserv 55 timmar
  • Skruvad krona 100 meter WR
  • Glasbaksida
  • Skitsnygg
Nu börjar det roliga! (Ledsen för halvtaskiga bilder, redan mörkt här uppe i Norrland)
http://cimfrode.com/wp-content/uploads/2016/05/1-2.jpg

Så otroligt spännande!!
1-jpg.715586


2-jpg.715587

Än så länge verkar det vara som det ska!

3-jpg.715588

Där är den, skicket är som nytt. Vilken urtavla och vilken finish! Den näst snyggaste boetten efter SBGJ tycker jag :)

6-jpg.715591

Jag har klämt på ett antal GS men jag blir alltid stressad i butik och tycker att ljuset ofta är kasst, vilken skillnad det är att få utforska i lugn och ro.

5-jpg.715590

Glasbaksidan

4-jpg.715589

Kan inte vara mer nöjd!

Tack för ett riktigt fint forum med massa kunskap och inspiration! Ett särskilt tack till @yonsson som tålmodigt svarat på massa frågor :)

Tack för titten, allt väl!
 
Senast ändrad:
Stort Grattis, jag har just den modellen själv och det är en ruskigt fin klocka. Jag älskar strukturen i tavlan som bara ger sig tillkänna i starkt ljus. Jag slås alltid över hur den trots sin ganska diskreta design alltid ger ett så lyxigt intryck då man spanar in den på handleden.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Stort Grattis, jag har just den modellen själv och det är en ruskigt fin klocka. Jag älskar strukturen i tavlan som bara ger sig tillkänna i starkt ljus. Jag slås alltid över hur den trots sin ganska diskreta design alltid ger ett så lyxigt intryck då man spanar in den på handleden.
Håller med helt, kan inte sluta titta på handleden och njuta av tavlans struktur samt hur den reflekterar ljuset :)
 
Topp