• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Havsguden från Orient

Denna klocka har jag jagat ganska länge, helt utan framgång desvärre.
Anledningen är ganska enkel då den endast tillverkas för den Brasilianska marknaden och är svårfångad utanför landet med samban.
Döm om min förvåning när det i förra veckan dök upp en på KS!
Herueka!
Affär!

Så vad handlar det om då?
Jo en Orient 300m Poseidon

Lite snabba specar:
•Orient 300m (Poseidon) 469SS 039
•Orient in house Automatic Non-hacking/non-handwinding movement
•40 hrs power reserve
•Diameter: 46mm
•Thickness: 17mm
•Lug to Lug: 51mm
•Lug Width: 24mm
•Weight: 276g
•Day and date display
•He Valve
•Water Resistance: 300m
•Screw down crown and caseback
•Uni-Directional rotating bezel

Så några bilder!
20150331_194030.jpg

20150331_194449.jpg

20150401_173108~2.jpg

20150401_155921_HDR~2.jpg


Glad Påsk tokar!

Mvh
Anders P
 

Lithium

Cartier
Grattis! Tycker inte att den ser speciellt stor ut på dina bilder.

Varför tillverkas den bara för den brasilianska marknaden? Beställd av någon militär inriktning (attackdykare? :) )
 
Grattis! Tycker inte att den ser speciellt stor ut på dina bilder.

Varför tillverkas den bara för den brasilianska marknaden? Beställd av någon militär inriktning (attackdykare? :) )
Nä något så exlusivt är det tyvärr inte, Orient Brasilien har en helt egen line up av någon anledning antagligen ett poppis märke på copacabana!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Tycker inte att den ser speciellt stor ut på dina bilder.

Varför tillverkas den bara för den brasilianska marknaden? Beställd av någon militär inriktning (attackdykare? :) )

Orient har en fabrik i Brasilien som tillverkar fristående från de i Asien. Brasilien är historiskt en stor marknad för Orient.
Finns klockor för tre marknader Japan, Internationellt och Brasilien.

Brasilianska hemsidan:
http://www.orientnet.com.br/home1.asp
Allt är inte Brazil Domestic men mycket.

Som kuriosa kan väl tilläggas att Brasilien förutom Japan är den enda marknaden där toplinjen Royal Orient säljs.
 
Jag tycker den ser cool ut! Har själv aldrig ägt något större än 44mm, så jag kan inte uttala mig om storlekens betydelse.
Oavsett så ska du ha ett stort grattis! Känslan när man hittar något som man letat efter länge och väl är rätt go!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Orient har en fabrik i Brasilien som tillverkar fristående från de i Asien. Brasilien är historiskt en stor marknad för Orient.
Finns klockor för tre marknader Japan, Internationellt och Brasilien.

Brasilianska hemsidan:
http://www.orientnet.com.br/home1.asp
Allt är inte Brazil Domestic men mycket.

Som kuriosa kan väl tilläggas att Brasilien förutom Japan är den enda marknaden där toplinjen Royal Orient säljs.
Ska väll tillägga att BDM är helt "made in Brazil" så även om de är Orients ritningar på urverken från japan så tillverkas och skruvas allt ihop i fabriken där (till skillnad från många av de billigare Orienterna i övrigt där urverket görs i japan men klockan monteras i kina/thailand/korea eller dylikt)
 
Jag tycker den ser cool ut! Har själv aldrig ägt något större än 44mm, så jag kan inte uttala mig om storlekens betydelse.
Oavsett så ska du ha ett stort grattis! Känslan när man hittar något som man letat efter länge och väl är rätt go!
Jag var lite orolig för storleken då 44 var det största jag haft innan men denna passar min handled perfekt och bärs inte så stort som man kan tro, bra vinkel på luggarna hjälper till!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Denna klocka har jag jagat ganska länge, helt utan framgång desvärre.
Anledningen är ganska enkel då den endast tillverkas för den Brasilianska marknaden och är svårfångad utanför landet med samban.
Döm om min förvåning när det i förra veckan dök upp en på KS!
Herueka!
Affär!

Så vad handlar det om då?
Jo en Orient 300m Poseidon

Lite snabba specar:
•Orient 300m (Poseidon) 469SS 039
•Orient in house Automatic Non-hacking/non-handwinding movement
•40 hrs power reserve
•Diameter: 46mm
•Thickness: 17mm
•Lug to Lug: 51mm
•Lug Width: 24mm
•Weight: 276g
•Day and date display
•He Valve
•Water Resistance: 300m
•Screw down crown and caseback
•Uni-Directional rotating bezel

Så några bilder!
20150331_194030.jpg

20150331_194449.jpg

20150401_173108~2.jpg

20150401_155921_HDR~2.jpg


Glad Påsk tokar!

Mvh
Anders P


Hojta när du säljer ;) dödligt fin
 
Topp