• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Heuer

Simpatico

Rolex
Hallo gott folk.
Vill gärna dela med mig av denna paketöppning.
Har varit på jakt en tid och efter mycket om och men så fick jag tag på denna.
Är ju en djungel där ute avseende kvalitet, pris, säljare och ärlighet.

Nog snackat -Nu till det roliga:​
Bastant låda och klart godkänt inpackat.​
IMG_1640.JPG


Här behövs det en vätskepaus (Ancnoc).​

IMG_1643.JPG


Taaadaaaa!​
IMG_1645.JPG
En helt underbar Heuer SG1550 aka Bundeswher.​
Med 3H, litet T, lilla Heuer loggan, lågt serie nummer och nytt "bundstrap".​
Också förstås det obligatoriska skottet:​
IMG_1669.JPG
Grymt nöjd med den. Tillsvidare så kommer den vara på nato men kommer att köpa på mig ett läderband till den, då jag och bundbandet inte riktigt funkar.

Sitter ett Valjoux 230 verk i den, som tickar sådär trivsamt högt. Är ingen fena på olika verk men funkar den för tyska flygare så funkar den för mig.


Ber om överinseende med överexponerade bilder, sköna vinklar, darr på handen och framförallt ljussättningen på bilderna. En "gammal" man, med Ixus 750 och en 2-åring som "lunchpowernappar" är en skön kombo.

Ha en skön kväll och tack för utrymmet.
 

Simpatico

Rolex
Glömde tillägga att öppningen var igår kväll och skottet från idag. Ifall någon tror att det skulle behövas ett glas starkt samtidigt som lillen sover.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Stort grattis , detta är något som står på min önskelista ! I mitt tycke den finaste Heuern !
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Håller med alla hyllningar till denna klocka! Bundband kan vara svåra att bär om de
är av hårt lädermaterial som sticker ut från handleden. Natoband passar perfekt!

Stort Grattis!
 
Topp