• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning i solen

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Är i skrivande stund i en väldigt behaglig värme, då jag tagit en välbehövlig semester. Hade under denna semester mestadels tänkt slappna av vid poolen, som man vanligtvis gör på en semester. För tre dagar sen åkte vi dock till ett shoppingcenter, där de hade ett flertal klockbutiker! Den avslappnande semestern blev helt plötsligt en kul upplevelse, och sedan dess har jag tillbringat åtskiljaktiga timmar i butiken, för att idag slutligtvis göra ett inköp. Förbered er för bildkavalkad:

Semestern började med att vi kom fram till hotellet, där det avnjöts förfriskningar, och ett behagligt klimat.
b8KUby2.jpg


Dagen efter låg som vid många andra semestrar vid poolen på hotellet, för att senare åka in till köpcentrumet
xCIvN4V.jpg


En lång och bördig väg låg framför oss, och ett flertal öknar behövde korsas, men vad gör man inte för en klocka? ;)
ArTnrxx.jpg

MR8PNtZ.jpg


Efter en lång vandring var vi äntligen framme vid köpcentrumet, men först var det dags för en måltid...
6wsuCc6.jpg


Nu har ni förhoppningsvis fått nog av OT-bilder, så vi går väl vidare till klocksnackandet, och affären där klockan skulle köpas.
d9BDqRz.jpg


Och förhandlingar började, där jag efter hårt prutande lyckades jag slutligtvis få den till ett pris jag kände mig nöjd över.
qaidbiw.jpg


Återigen hemma, och nu till den efterlängtade paketöppningen:
Y1N3pfi.jpg


Hmm... en Certina?
1Htdr8l.jpg


Stämmer bra!
Fl26y3X.jpg

eusqYSN.jpg


En dressad Certina DS-1 Automatic till och med. Har länge velat mellan denna och en Tissot Visodate, men efter noga jämförelser kom jag fram till att jag ville ha en klocka med romersk sifferindex och lite gulddetaljer. Känns i övrigt som en kanonklocka, som jag förmodligen kommer att behålla livet ut.
Första klockan som jag köpt ny i affär, och det är verkligen en speciell känsla. Visserligen har större delen av mitt studiestipendium nu tagit slut, men det var det väl värt. :)

Lite fler bilder:
AbDWOJW.jpg

W63UYOY.jpg

nZrPb0t.jpg


Tack för titten!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Att köpa nytt är alltid härligt! Snygg klocka!

OT: När jag var yngre åkte vi ofta till kanarieöarna på vintern. Min favoritsysselsättning var att pruta stenhårt i alla affärer. På allt ifrån billiga tändare till dyrare kameror. Tråkigt att man inte gör så i Sverige! =)
 

sjobbe

Cartier
Riktigt trevlig paketöppning, fast att man känner sig något sunkig hemma i Sverige nu :D.

Grattis till en riktigt fin och clean klocka iallafall!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Fin klock o fina omgivningar.
Önskar oxå att jag var någonstans där det var varmt och fanns roliga klockaffärer.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Fin klock o fina omgivningar.
Önskar oxå att jag var någonstans där det var varmt och fanns roliga klockaffärer.
 
Topp