• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning i Umeå

Itson

Omega
Då var det dags för mig att hoppa på paketöppningståget som har rest upp till Umeå. Idag anlände en klocka som jag sömnlöst tänkt på den senaste tiden, ett första "riktigt" steg in i det mekaniska urets värld. Även fast det inte är en Rolex, Omega, AP eller dylik :mrgreen:

Då det här är min första öppningstråd så ber jag er ha överseende. Jag är en dålig fotograf och usel på att redigera bilder.



Bild1_zpsdd8ca7d5.png


Bild2_zps4ae7d2a0.png

Innehållet. Förutom lådor, papper och påse så finns en ficklampa med Orient logga centralt i avtäckningen samt en nyckelring med delar av ett urverk i sig.
Bild3_zpsfdf6d1f6.png

Låda i låda
Bild4_zps089e53c0.png

Tung, fin och en känsla av bra kvalité för prisklassen. Var är klockan? - Enligt kundservice var det lägre risk att få repor eller dylikt vid transport i den andra lådan~~
Bild5_zps936f70ff.png

Här är den! En Orient Star Retrograde
Bild8_zpsb078ee08.png


Bild11_zps4931a600.png

Postens bilar har tyvärr inte värme för paketen och en utetemperatur runt -12 dagen till ära. -> Riktigt kall klocka :!:
Bild9_zpse6e45993.png


Bild12_zps7674e857.png

Glömde ta av plasten från klockan på bilderna :oops:
Bild13_zpsa2e86462.png


Lite specs för den bekväma:

39mm exklusive krona, 14,25 mm tjock, 40 timmars power reserv, Safirglas med AR, Orient 40A50 urverk, automatisk, hackning och windning, 100m.

Allt som allt känns det fortfarande som ett helt rätt köp och nu blir det till att testa den lite framöver.

Tack för titten :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning i Umeå

Stort grattis! Skitsnygg och ser välbyggd ut! Orient kan mycket väl bli 2013 års mest sålda märke, om Ni fortsätter såhär... :)

Ser fram emot fler bilder och kanske en recension?? (Inget fel på Dina bilder för övrigt.)
 

Kson

Patek
2-Faktor
Grattis! Den är snygg och gillar bilden där klockan ligger vid fönstret. Vilken sida köpte du den ifrån? Och vad fick du betala?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grym uppackningstråd för att vara din första! Men du kommer nog att lära dig, annars har säkert mästerflipparen Ricrob några ess i rockärmen :mrgreen:
 

vonhall

Rolex
Kul att det ramlar in lite nya modeller som man aldrig sett förut! Har själv lust att beställa hem en Orient för att de verkar ha så många snygga modeller till vettigt pris!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Vilken elegant klocka! Du gör nog helt rätt i att välja Orient, det verkar vara bra kvalité i deras grejor. Jag funderade faktiskt själv på det märket, men det föll på mållinjen.
 

Clocksauce

Cartier
Grattis, riktigt snygg! Länken ser nästan lånad/rippad från omega hour vision, vilket för sig är ett plus.

Får man fråga vad den listar på? Finns det någon större bild på urverket, såg spännande ut!
 

Itson

Omega
Re: Sv: Paketöppning i Umeå

Camo00 skrev:
Stort grattis! Skitsnygg och ser välbyggd ut! Orient kan mycket väl bli 2013 års mest sålda märke, om Ni fortsätter såhär... :)

Ser fram emot fler bilder och kanske en recension?? (Inget fel på Dina bilder för övrigt.)

Tack så mycket, den känns onekligen välbyggd ut. Det är ju en Orient Star vilket är en rejäl sving från deras grundlinje - Orient. Det kan tänkas bli en lite recension senare med tanke på den goda responsen.:D

Kson skrev:
Grattis! Den är snygg och gillar bilden där klockan ligger vid fönstret. Vilken sida köpte du den ifrån? Och vad fick du betala?
Inhandlades hos http://www.serioueswatches.eu, väldigt seriösa. Har haft en riktigt bra mailkontakt med John där. Beställde faktiskt en Orient Bambino därifrån för någon vecka sedan som finns med i en av bilderna för den uppmärksamme. Listpris är 749 Euro, fick dock ner den till 490 Euro genom rabattkod samt en nu etablerad bra kontakt ;) . Det finns alltid rabattkoder för deras klockor inbäddade i var modells youtubeklipp.
JakobZ skrev:
Grym uppackningstråd för att vara din första! Men du kommer nog att lära dig, annars har säkert mästerflipparen Ricrob några ess i rockärmen :mrgreen:
Man tackar, förhoppningsvis blir färdigheterna bara bättre. :)
vonhall skrev:
Kul att det ramlar in lite nya modeller som man aldrig sett förut! Har själv lust att beställa hem en Orient för att de verkar ha så många snygga modeller till vettigt pris!
Det tycker jag absolut, är nöjd med mina än så länge.
Seikoman87 skrev:
Riktigt snygg Orient :D Stort grattis !
Mr.Sund skrev:
Grattis, riktigt snygg! Länken ser nästan lånad/rippad från omega hour vision, vilket för sig är ett plus.

Får man fråga vad den listar på? Finns det någon större bild på urverket, såg spännande ut!

Listar på 749 Euro men många återförsäljare tenderar att släppa många rabattkoder som är trevliga. Här (nedan) ser man klockan lite bättre, skall se om jag kan ta en bättre bild senare. Finns iofs lite bilder om man googlar, vet inte riktigt var jag såg de bästa dock.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=S4tHJ1V4vJc[/video]

Det är en annan modellbeteckning på den i videon, den jag har är DE00002W. Tror det beror på Japanska och den internationella marknaden.
 

Itson

Omega
Tackar. Måste säga att det är underbara mönster på urtavlan som inte kommer fram i mina bilder.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

Guinness

Cartier
Snygg klocka, Orient lockar mer och mer faktiskt. Schysst att kunna kapa av några hundra på priset också:)

Skoj med fler folk ifrån Umeå också! Kanske dags för en norrländsk GTG under 2013. Alltid skoj att se klockor utan att behöva resa till södra delarna av riket. Nog finns det fler här inne som bor norr om dalaälven?
 

Itson

Omega
Guinness skrev:
Snygg klocka, Orient lockar mer och mer faktiskt. Schysst att kunna kapa av några hundra på priset också:)

Skoj med fler folk ifrån Umeå också! Kanske dags för en norrländsk GTG under 2013. Alltid skoj att se klockor utan att behöva resa till södra delarna av riket. Nog finns det fler här inne som bor norr om dalaälven?

Själv är jag helt inne i Orient träsket. Fråga bara om det är något du undrar. Yes, du är alltså också från Umeå. Alltid sköj med folk från området. Jag själv är väl inte en genuin Umeåbo då jag studerar här sen 2,5 år tillbaka. Är enveten Göteborgare egentligen. Likväl hade det varit kul att göra någon GTG i Norrland, har ingen riktig koll på hur många vi är?
 

Ricrob

Patek
JakobZ skrev:
Grym uppackningstråd för att vara din första! Men du kommer nog att lära dig, annars har säkert mästerflipparen Ricrob några ess i rockärmen :mrgreen:

Njae.. Börjar känna mig rejält förlegad.. På gränsen till pensionerad! :lol:

Grattis till en skönt annorlunda klocka, ser riktigt bra ut! Vad är det för guldis som ligger på bänken bakom?
 

Itson

Omega
Ricrob skrev:
JakobZ skrev:
Grym uppackningstråd för att vara din första! Men du kommer nog att lära dig, annars har säkert mästerflipparen Ricrob några ess i rockärmen :mrgreen:

Njae.. Börjar känna mig rejält förlegad.. På gränsen till pensionerad! :lol:

Grattis till en skönt annorlunda klocka, ser riktigt bra ut! Vad är det för guldis som ligger på bänken bakom?

Tack :D. Guldisen är tyvärr ingen riktig guldklocka utan bara en Orient ER24001B Bambino i rose gold. Tycker att den passar utmärkt till en hel del utstyrslar, pinsamt nog äger jag en Orient ER24004B Bambino i stål med :oops:
 

Ricrob

Patek
Itson skrev:
Ricrob skrev:
JakobZ skrev:
Grym uppackningstråd för att vara din första! Men du kommer nog att lära dig, annars har säkert mästerflipparen Ricrob några ess i rockärmen :mrgreen:

Njae.. Börjar känna mig rejält förlegad.. På gränsen till pensionerad! :lol:

Grattis till en skönt annorlunda klocka, ser riktigt bra ut! Vad är det för guldis som ligger på bänken bakom?

Tack :D. Guldisen är tyvärr ingen riktig guldklocka utan bara en Orient ER24001B Bambino i rose gold. Tycker att den passar utmärkt till en hel del utstyrslar, pinsamt nog äger jag en Orient ER24004B Bambino i stål med :oops:

Pinsamt för vem?! :D Läge för en gruppbild anser jag..!
 
Topp