• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning. Japansk lyx på hög nivå!

DB15

Panerai
Pledge Member
Jag fick upp ögonen för den här klockan när efter att jag snurrat runt på kaplans lite i jakt på en vintage kronograf plötsligt kommer denna klocka upp och efter lite googlande får jag upp en artikel om märket hos "a blog to watch about". Ju mer jag läser desto mer vaknar ha begäret till...
Jag åker in till huvudstaden glider in till kaplans och ber dom ta fram den. Klämmer på den lite och hinner bli lite förälskad. Dock köper jag inte klockan utan tackar för mig och går. Men på söndagen hände det nått, ja var tvugen att ha den! Så jag beställer den via webben och igår kom den äntligen!
Så till paketöppningen! Vad kan det vara?
(Ber i förväg om dom Halvt dåliga bilderna)
20160816_203601.jpg


Jo en Citizen Campanola! (Dock saknas ytterboxen! När jag var inne hos kaplans hade dom den! Dom måste ha missat att skicka med den :()
20160816_203822.jpg


Modellen heter Campanola 410 och jag säger bara oj oj oj vilken klocka!
20160817_114749.jpg


Sitter bra gör den också!
20160817_114630.jpg


För er som inte visste om märket så är Campanola det högsta du kan komma kvalitetsmässigt när det kommer till Citizen och klockorna görs i limiterade upplagor om jag inte har helt fel. Många tycker att Campanola kan utan tvekan läggas på samma nivå som Grand Seiko och jag tycker personligen att dom spelar på samma liga.
Klockan och kvartsverket är ihopsatt för hand och alla tavlor i campanola klockorna är handmålad av en och samma konstnär och den här urtavlan har en fantastisk djup och finish.
Det märks att klockorna är av en annan klass jämfört med dom "vanligare" Citizen klockorna som vi vanligtvis ser.

Tack för mig!
Och ha en toppen dag!
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Mycket bra! Har sneglat på dessa genom åren men aldrig gjort ett allvarligt försök att skaffa en. Kul att den fanns på hemmaplan på Kaplans.
Gillar dessa:
ctr57-1101-1.jpg

ctr57-1102-1.jpg

ctr57-1091-1.jpg
 
Senast ändrad:

Moffan

Rolex
2-Faktor
Ny bekantskap för mig, trodde "The Citizen" var Citizens high end-serie. Spännande som sagt och stort grattis!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool, denser härligt japansk ut! Kan man få lite mer info? Hur stor är den och vad har den för funktioner? Hur är tidhållningen specad? Batteridriven eller solcell? :)
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Kul! Alltid kul med det lite mer ovanliga.
Vill oxå veta mer om den, och framför allt se mer bilder!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Cool, denser härligt japansk ut! Kan man få lite mer info? Hur stor är den och vad har den för funktioner? Hur är tidhållningen specad? Batteridriven eller solcell? :)
.
Klockan mäter 42mm och den har en kronograf, evighetskalender och månfas. Klockan är batteridriven och inte ecodrive tyvärr hittar jag ingen info om tidshållningen. Ska försöka få bättre bilder med en bättre kamera :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Cool, denser härligt japansk ut! Kan man få lite mer info? Hur stor är den och vad har den för funktioner? Hur är tidhållningen specad? Batteridriven eller solcell? :)
Kalibern är Citizen 6770 med evighetskalender, minutrepeater, kronograf och månfas.
Tidhållningen tror jag är på vanlig quartznivå och inte haq.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Är det någon som vet vad listpriset ligger på ungefär? Det ända jag hittar är ett på ca ¥248,000 och uppåt ny. Vilket motsvarar ca 20000kr ish hittade en annan sida som sålde den för 3900 dollar kan det verkligen stämma?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Sorry för gnället men... prisa gud dom har hittat ytterboxen! (Jag är verkligen en riktig fullsett nörd ja!)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som vet vad listpriset ligger på ungefär? Det ända jag hittar är ett på ca ¥248,000 och uppåt ny. Vilket motsvarar ca 20000kr ish hittade en annan sida som sålde den för 3900 dollar kan det verkligen stämma?
Listpriset på $4000 stämmer på den nya utan citizen på tavlan. Om de chockhöjde priset på campanola i samband med att de tog bort det vet jag inte men tvivlar.
De är rätt dyra nya men andrahandsvärdet är skräp utanför Japan (om ens bra där) vilket jag antar att du hade stor fördel av vid beg.köp här. ;)
 
Topp