• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: LadyA’s nya klocka (många bilder)

L

LadyA

Guest
Tack allesammans! Har tillbringat kvällen med att beundra handleden :happyhappy:

Skönt att höra att det inte ser tokigt ut! Jag börjar acceptera storleken faktiskt.
Fast jag lär nog aldrig gå över 30 mm, men förstår att det är praktiskt om man kan låna klockor mellan varandra (på gott och ont ;)).


Trevlig liten samling du hade där, det är fyra klockor mer än vad min Los Tantos har :D! Kul att du även har hittat dit eget intresse i klockor och inte bara lånar gubbens klockor som är oversize för dom flesta damer.
Tack, är rätt nöjd hittills men har redan span på nästa... (inte en lika dyr dock) :oops: Vad har ni för fruar egentligen? :D Å andra sidan är jag rätt nöjd eftersom lägre efterfrågan innebär lägre pris för mig!

Grattis till en elegant klocka ;)

Haha! Var tvungen att köpa den där låten + som ringsignal :D


Grattis! Sitter ju perfekt! Måste nog sälja in det här med mindre ur till frun

OnT: Grattis till ett bra val av klocka @LadyA , min sambo är sugen på ngt liknande. :)

Tack båda två. Den är verkligen elegant och lyxig i verkligheten så kan varmt rekommendera modellen!
Lady date finns väl som 28 mm också, om man föredrar "större klockor" :)
 

Danielle

Panerai
Grattis till din nya klocka, Rolex är aldrig fel!
Roligt hur vi upplever klockorna så annorlunda. Du tycker 26mm känns stort och jag skulle själv förmodligen inte gå under 30mm. Däremot så tycker jag den passar alldeles utmärkt på dig och fin är den ju :)
 
Senast ändrad:

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tack allesammans! Har tillbringat kvällen med att beundra handleden :happyhappy:

Skönt att höra att det inte ser tokigt ut! Jag börjar acceptera storleken faktiskt.
Fast jag lär nog aldrig gå över 30 mm, men förstår att det är praktiskt om man kan låna klockor mellan varandra (på gott och ont ;)).

Tack båda två. Den är verkligen elegant och lyxig i verkligheten så kan varmt rekommendera modellen!
Lady date finns väl som 28 mm också, om man föredrar "större klockor" :)
Stort GRATTIS till din nya fina klocka!
Jag köpte precis en sådan till min gumma för massssor av år sedan, hon var väl i din ålder då....och precis som du tyckte hon den var för stor så den fick gå iväg igen.......:(

Jag tyckte att den passade henne som en smäck, precis som jag tycker att din gör också......MEN så här alla år senare, så döm av min förvåning när hon plötsligt ville ha en midsize....så nu har hon en sådan istället och tycker att den är precis lagom...... Rolex är alltid Rolex och man blir van vid storleken oavsett första intrycket.
Lycka till med din nya "lilla klocka" ;) den sitter perfekt på dig!
 
L

LadyA

Guest
Grattis till din nya klocka, Rolex är aldrig fel!
Roligt hur vi upplever klockorna så annorlunda. Du tycker 26mm känns stort och jag skulle själv förmodligen inte gå under 30mm. Däremot så tycker jag den passar alldeles utmärkt på dig och fin är den ju :)

Verkligen! Jag har alltid haft små klockor, den lilla Tissoten jag har har hängt med sen barnsben (den enda som någonsin velat bära den klockan i släkten!).
Stora klockor är fint också, och smidigt om man kunde låna mellan sin partner på en DJ tex :)
 
L

LadyA

Guest
Stort GRATTIS till din nya fina klocka!
Jag köpte precis en sådan till min gumma för massssor av år sedan, hon var väl i din ålder då....och precis som du tyckte hon den var för stor så den fick gå iväg igen.......:(

Jag tyckte att den passade henne som en smäck, precis som jag tycker att din gör också......MEN så här alla år senare, så döm av min förvåning när hon plötsligt ville ha en midsize....så nu har hon en sådan istället och tycker att den är precis lagom...... Rolex är alltid Rolex och man blir van vid storleken oavsett första intrycket.
Lycka till med din nya "lilla klocka" ;) den sitter perfekt på dig!

Tack! :) Nu känns den inte fullt så stor längre och när jag ser mig i spegeln ser det inte "groteskt" ut.
Synd att er Lady date såldes, men som ni upptäckte så ändras smaken och ens egna uppfattningar med tiden!
 

Man

Rolex
Verkligen! Jag har alltid haft små klockor, den lilla Tissoten jag har har hängt med sen barnsben (den enda som någonsin velat bära den klockan i släkten!).
Stora klockor är fint också, och smidigt om man kunde låna mellan sin partner på en DJ tex :)
T.ex. En 36mm DJ skulle väl kunna funka till både dig och mig.. ächumm.. jag menar både till honom och henne.
 

jabla

Sarlacc
Förhoppningsvis kommer modet svänga någon gång - och jag kan flippa klockorna när jag blir less. I den här takten sitter jag snart på Sveriges bästa samling damur :D
Har legat på en riktigt fin damOmega några år eftersom det inte verkade finnas någon som skulle uppskatta den. Fungerar men hade nog uppskattat en service om man tänker använda den dagligen. Original läder och spänne. 23x20mm stor. Kanske något för dig?
Den är inte billig men jag kommer att sätta in hela köpsumman på KS insamling till BCF.

WP_20150925_005.jpg


Ursäkta min håriga arm på bilden. :)
 
L

LadyA

Guest
Har legat på en riktigt fin damOmega några år eftersom det inte verkade finnas någon som skulle uppskatta den. Fungerar men hade nog uppskattat en service om man tänker använda den dagligen. Original läder och spänne. 23x20mm stor. Kanske något för dig?
Den är inte billig men jag kommer att sätta in hela köpsumman på KS insamling till BCF.

WP_20150925_005.jpg


Ursäkta min håriga arm på bilden. :)

Vilket trevligt initiativ att skänka pengarna till BCF! :) och supersnällt att jag får erbjudandet att köpa den!
Tyvärr (för min plånbok ) har jag redan köpt ytterligare en till klocka sedan Rolexen :woot: Så gör tillfället måste jag avvakta.
 
Topp