• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning light x 2 / Flingans nya kläder

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Idag hade jag två spännande brev i lådan :)

abuterym.jpg


Först ut svart Nato inhandlat på KS :)

amutuza7.jpg


Svart funkar!

epaje4uj.jpg


Därefter grejen från USA

5e3ena4e.jpg


Eftermarknadslänk. Satt som en smäck efter lite kortning.

8a3u2aha.jpg


zequtudu.jpg


hunabeqy.jpg


Å en till

9ene5a5u.jpg


Blev som lite fredagsmys på en onsdag :)

Tack Cam00 för Natot och tack till Rber som guidade mig i länkdjungeln!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bli inte sur på mig nu men usch vad jag tycker det är illa när någon som har en jättefin klocka i orignialskick hänger på fejkdelar på den. Din Tudor är värd så otroligt mycket bättre.

Sorry :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Bra där, kul att kombinera med länk - äkta som after market.

Prova även mörkblå nato, det brukar vara snyggt på flingor tycker jag
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Bli inte sur på mig nu men usch vad jag tycker det är illa när någon som har en jättefin klocka i orignialskick hänger på fejkdelar på den. Din Tudor är värd så otroligt mycket bättre.

Sorry :)

Äh, jag blir inte sur!

Var inte sugen på att lägga 2å5 på en länk som förmodligen inte är original på klockan. Originalet har nog fallit sönder för längesedan ;)

Jag föredrar nog Nato på denna i långa loppet. Skulle en Rolex/Tudorlänk dyka upp nån dag då jag känner mig köpsugen kan det ju bli affär :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
För mig är en helt omärkt länk av oysterkaraktär inte mer fejk än ett nato som inte heller var orginal.
Sure. Låt oss kalla den hommage-länk. ;)

Menar mer att det är klent med en hundrakronorslänk på en klocka för 20k. Men men, each to his own. :)

En tidskorrekt 7836 kostar inte många kronor. Jag gissar på att det tids nog sitter en Rolex-länk på klockan. De flesta brukar landa där. Då är pengen denna kostat ganska så bortkastad.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Bra där, kul att kombinera med länk - äkta som after market.

Prova även mörkblå nato, det brukar vara snyggt på flingor tycker jag

Japp, nån form av blått ska inköpas också. Och sandfärgat.

Mycket som passar bra på Flingor faktiskt, grönt, brunt, svart, blått....

Nån som vet var jag hittar bra bandstift som passar både länken och lughålen? Rolexstiften är för tjocka för länken nämligen och medföljande stift för smala i ändarna.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sure. Låt oss kalla den hommage-länk. ;)

Menar mer att det är klent med en hundrakronorslänk på en klocka för 20k. Men men, each to his own. :)

En tidskorrekt 7836 kostar inte många kronor. Jag gissar på att det tids nog sitter en Rolex-länk på klockan. De flesta brukar landa där. Då är pengen denna kostat ganska så bortkastad.

Hallå där!!! Länken kostade minst tvåhundra så kom inte och kalla mig snål ;)
 
  • Like
Reactions: Per

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis! Riktigt fin på länk. Passar inte de feta bandstiften? Det gjorde mina nämligen.

Det är theargonaut som ska ha ett tack egentligen efter att ha lotsat mig fram i djungeln av länkar och ändlänkar.
 
Topp