• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning! Lite guldrolex..

Magnlar

Rolex
2-Faktor
År 2008 tog jag maskiningenjörsexamen på KTH, och fick jobb direkt efter. Lovade mig själv en examensklocka eller likadan som belöning efter allt jag kämpat för. Var inte så klockintresserad på den tiden egentligen, och prioriterade annat som bostadsrättsköp, hoj, familj etc. Åren gick, och klockintressen växte och växte. Ett par Rolex skaffades, men aldrig tänkt som examensklocka.
Tills i somras, började jag leta på allvar. Provade på flera olika, allt från nya och vintage. 1680 Red stod högst upp på min lista. Tyvärr börjar redsubbar bli eftertraktade och dyra, och dessutom grymt svårt att hitta i fint exempel. Det har dock varit nära flera gånger men backat ur när jag såg brister. Mitt krav är högt när det gäller klockor.

En dag var jag på ett inköpsmöte med några herrar, och en av dom hade en helguld Day-Date. Jag kunde inte sluta stirra på den. Vi kände varandra ganska bra sedan tidigare, och tog därför mod att fråga om jag fick klämma på hans. Vilken jävla klocka tänkte jag när den satte på handleden. Min GMTC kändes tråkig helt plötsligt.

Nu måste jag bara ha en sån. Letade och letade, genom hela Chrono24, HQ Milton, Vintage Rolex Forum utan att hitta nån bra egentligen. Dock var det en som såg ganska bra ut, men min tveksamma kunskap om boettens form och skick satte stopp. Rådfrågade Vaniljglass här på forumet, och han tyckte att jag skulle jämföra med Zeds som ska vara forumets finaste sägs det. Zed kontaktades via PM, och lite bilder skickades.
Helvete, vilken klocka och boett!! Den måste jag bara ha... Lade ett bud och det blev plötsligt affär, på en villkor som stannar mellan mig och Zed :)

Jag måste säga ett stort TACK till Zed som släppte hans fina vemodigt.
Tack Vaniljglass för alla tips och råd.

Nog snackat, här kommer bilder, men först lite info enligt reglerna.

Rolex Day-Date ref. 18038
36mm
Höjd: 11mm
Safirglas
Single Quickset
Rolex Cal. 3055

Ber om ursäkt för ev. stavfel.















 

Kairo

Panerai
Stort grattis! Men hur kommer det sig att den skickades i två delar? :) Så att du iaf hade en del, om den andra kom bort?
 
Topp