• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - lyxsportstålis

wotan

Rolex
Tja nördar!

Då var det dags igen! Det har varit en hög flipparnivå detta år för mig. Här är lite godis som kommit och gått!

Tudor Black Bay
image.jpeg
Rolex 16710
image.jpeg

Cartier Santos 18k
image.jpeg

Panerai Luminor 005
image.jpeg

Omega Seamaster 300 Co-Axial
image.jpeg


Dagen började med min 14270 på handleden. Den fick dock vila resten av dagen för att göra plats på handleden för den nya...

image.jpeg


Detta köp var helt spontant. Tanken var att jag skulle sälja allt och gå all in på något. Under onsdagens festande pingade det till i mobilen. "Det är dags, sugen?". Det sägs att fylleköpen är de bästa köpen.

image.jpeg


Lite halvlullig svarar jag att jag inte är det, men efter några glas till växer tanken på att ha en sån klocka. Klart att jag ska ha en lyxsportstålis! Känner ni igen uttrycket? Då kanske ni vet vad som komma skall...

Då skrotades de gamla planerna med att gå all in på en klocka! Tåg mot Stockholm på tom mage imorse. Tur att Nymans Ur bjöd på champagnefrukost... Och klockkläm. Alltid uppskattat, tack Viggo!

image.jpeg
image.jpeg


Mötte upp en mycket välklädd @Chami. PANG! Så satt den på min handled. Fort gick det.

Nog snackat. Nu kör vi bilder!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Detta är alltså en Audemars Piguet Royal Oak 56023 med kvartsurverk. Vad jag vet finns det två kända 56023 i Sverige. Vi döpte den till Audemars Piguet Hipster Oak, med glimten i ögat. Det känns lite spännande att ha något som inte många har...

Lite lunch på Pizza Hatt för att äntligen få njuta av klockan och ta in den. Jäkligt pretto, men det hör väl till en Hipster Oak?

image.jpeg


Nu har jag haft klockan på mig i ett antal timmar och jag har bara positiva saker att säga om den. Storleken sitter, på min 16 cm handled, perfekt. Länken är väldigt bekväm. Jag älskar blinget - inte för mycket, inte för lite. Tavlan då? Den skiftar mellan femtio nyanser av grått, med en liten touch av svart och blått. En sak som irriterade med Panerai 005, Tudor Black Bay och Omega Sm300 var att de var för höga för att smidigt gå in under skjortärmen på mig. Men jag ville ha en sportklocka som bär större än klassiska 36 mm. Så... Nu har jag det.

Info:
Tillverkare: Audemars Piguet
Modell: Royal Oak
Referens: 56023
Årtal: 1985
Urverk: kvarts
Storlek: 36 mm
WR: 50 m
Designer: Gerald Genta

image.jpeg


Och ja, det är en #keeper ;)

Trevlig helg nördar,
Simon
Härligt - ut med rolex och in med lite kul:)
 

egbert

Panerai
Grymt! Grattis till en stilig klocka!
Får också passa på att berömma halvkroppsbilderna med handen i fickan mot ljus bakgrund. Bra format! Borde sätta en standard för wrist shots - Ernesto style.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Grymt! Grattis till en stilig klocka!
Får också passa på att berömma halvkroppsbilderna med handen i fickan mot ljus bakgrund. Bra format! Borde sätta en standard för wrist shots - Ernesto style.

Tack!

Ett #Ernestoshot är bra tycker jag, ger en rätt sanningsenlig storleksreferens på klockan. Jag har fått en Tudor Mini-Sub på 33 mm att se stor ut såatteh...
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Underbar fyllehistoria :D
Och ett mycket bra val. Den är riktigt fin den där, stort grattis!
Lite nyfiken bara: vilken klocka var tanken att gå all in i?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Underbar fyllehistoria :D
Och ett mycket bra val. Den är riktigt fin den där, stort grattis!
Lite nyfiken bara: vilken klocka var tanken att gå all in i?

Haha de är bäst! :D

Tack Niklas! Jag tänkte gå all in på en kronograf. Breguet Type XX, JLC Master Chronograph, Rolex Daytona med vit tavla eller något annat kring 100k från Nymans. Något som jag kunde bära till allt - till kostymen på jobbet och casualkläderna på fritiden.
 

Jolly

Cartier
Grattis till en grym dinka. Vet du vad det är för kaliber på urverket?
Haha de är bäst! :D

Tack Niklas! Jag tänkte gå all in på en kronograf. Breguet Type XX, JLC Master Chronograph, Rolex Daytona med vit tavla eller något annat kring 100k från Nymans. Något som jag kunde bära till allt - till kostymen på jobbet och casualkläderna på fritiden.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tja nördar!

Då var det dags igen! Det har varit en hög flipparnivå detta år för mig. Här är lite godis som kommit och gått!

Tudor Black Bay
image.jpeg
Rolex 16710
image.jpeg

Cartier Santos 18k
image.jpeg

Panerai Luminor 005
image.jpeg

Omega Seamaster 300 Co-Axial
image.jpeg


Dagen började med min 14270 på handleden. Den fick dock vila resten av dagen för att göra plats på handleden för den nya...

image.jpeg


Detta köp var helt spontant. Tanken var att jag skulle sälja allt och gå all in på något. Under onsdagens festande pingade det till i mobilen. "Det är dags, sugen?". Det sägs att fylleköpen är de bästa köpen.

image.jpeg


Lite halvlullig svarar jag att jag inte är det, men efter några glas till växer tanken på att ha en sån klocka. Klart att jag ska ha en lyxsportstålis! Känner ni igen uttrycket? Då kanske ni vet vad som komma skall...

Då skrotades de gamla planerna med att gå all in på en klocka! Tåg mot Stockholm på tom mage imorse. Tur att Nymans Ur bjöd på champagnefrukost... Och klockkläm. Alltid uppskattat, tack Viggo!

image.jpeg
image.jpeg


Mötte upp en mycket välklädd @Chami. PANG! Så satt den på min handled. Fort gick det.

Nog snackat. Nu kör vi bilder!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Detta är alltså en Audemars Piguet Royal Oak 56023 med kvartsurverk. Vad jag vet finns det två kända 56023 i Sverige. Vi döpte den till Audemars Piguet Hipster Oak, med glimten i ögat. Det känns lite spännande att ha något som inte många har...

Lite lunch på Pizza Hatt för att äntligen få njuta av klockan och ta in den. Jäkligt pretto, men det hör väl till en Hipster Oak?

image.jpeg


Nu har jag haft klockan på mig i ett antal timmar och jag har bara positiva saker att säga om den. Storleken sitter, på min 16 cm handled, perfekt. Länken är väldigt bekväm. Jag älskar blinget - inte för mycket, inte för lite. Tavlan då? Den skiftar mellan femtio nyanser av grått, med en liten touch av svart och blått. En sak som irriterade med Panerai 005, Tudor Black Bay och Omega Sm300 var att de var för höga för att smidigt gå in under skjortärmen på mig. Men jag ville ha en sportklocka som bär större än klassiska 36 mm. Så... Nu har jag det.

Info:
Tillverkare: Audemars Piguet
Modell: Royal Oak
Referens: 56023
Årtal: 1985
Urverk: kvarts
Storlek: 36 mm
WR: 50 m
Designer: Gerald Genta

image.jpeg


Och ja, det är en #keeper ;)

Trevlig helg nördar,
Simon
Grattis till ett fint kap!
 
Topp