• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - månklockan

larra64

Rolex
Jag tar mig friheten och startar en egen tråd för den här paketöppningen.
Det är nämligen en klocka det har pratats om och vars lansering skjutits upp.
För att par veckor sedan, i slutet av april, såg jag att den fanns i USA inte bara på läder utan också på länk.
Jag tryckte på köpknappen.
I eftermiddag har den anlänt.
Bulova Moon Watch 96B258
Den har fått sitt namn av att den är inspirerad av den Bulova Dave Scott hade då han blev den sjunde människan att gå på månen och den förste att köra ett fordon där.
Hans original såldes för 1,62 miljoner dollar på auktion i oktober i fjol.
Nåväl: allt känns bra här. Klockan kommer välpackad med box, låda och cert.
Det här blir bara spontana tankar efter några minuter med plasten kvar på klockan. Visst den är ingen lättviktare, men känns ändå skön på armen, trots att länken är lite för lång för min smak, lite bilhandlarhäng i grunden... Jag får justera den i kväll. Trots att den är större upplever jag dess närvaro ungefär som den Seiko Pogue jag har haft på armen i dag, även om Poguen är lite mindre. Bulovan känns absolut inte så stor som den Aragondykare på 45 milimeter jag har.
Det här känns som en fin start. Jag får nog lov att återkomma.
Här kommer tekniken:
- Case Made of 316L Surgical-grade Stainless Steel
- 45mm Case Diameter
- Anti-reflective Sapphire Crystal
- Luminous Hands & Markers
- 50 Meters Water Resistance
- Stainless Steel Bracelet
- UHF 262 kHz Quartz Movement
- Gift Box Presentation
- 3 Year Warranty Manufacturer Warranty


IMG_1363.JPG
IMG_1365.JPG
IMG_1366.JPG
IMG_1368.JPG
IMG_1370.JPG
IMG_1374.JPG
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag tar mig friheten och startar en egen tråd för den här paketöppningen.
Det är nämligen en klocka det har pratats om och vars lansering skjutits upp.
För att par veckor sedan, i slutet av april, såg jag att den fanns i USA inte bara på läder utan också på länk.
Jag tryckte på köpknappen.
I eftermiddag har den anlänt.
Bulova Moon Watch 96B258
Den har fått sitt namn av att den är inspirerad av den Bulova Dave Scott hade då han blev den sjunde människan att gå på månen och den förste att köra ett fordon där.
Hans original såldes för 1,62 miljoner dollar på auktion i oktober i fjol.
Nåväl: allt känns bra här. Klockan kommer välpackad med box, låda och cert.
Det här blir bara spontana tankar efter några minuter med plasten kvar på klockan. Visst den är ingen lättviktare, men känns ändå skön på armen, trots att länken är lite för lång för min smak, lite bilhandlarhäng i grunden... Jag får justera den i kväll. Trots att den är större upplever jag dess närvaro ungefär som den Seiko Pogue jag har haft på armen i dag, även om Poguen är lite mindre. Bulovan känns absolut inte så stor som den Aragondykare på 45 milimeter jag har.
Det här känns som en fin start. Jag får nog lov att återkomma.
Här kommer tekniken:
- Case Made of 316L Surgical-grade Stainless Steel
- 45mm Case Diameter
- Anti-reflective Sapphire Crystal
- Luminous Hands & Markers
- 50 Meters Water Resistance
- Stainless Steel Bracelet
- UHF 262 kHz Quartz Movement
- Gift Box Presentation
- 3 Year Warranty Manufacturer Warranty


IMG_1363.JPG
IMG_1365.JPG
IMG_1366.JPG
IMG_1368.JPG
IMG_1370.JPG
IMG_1374.JPG
Kul! Tack för en bra presentation! Schysst klocka, var själv sugen på en sådan. Fast just nu har jag bara stora klockor, så jag får lugna mig lite
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Trevlig överraskning!
Tycker det är mer spännande med din klocka än om.det varit en Speedy Pro. Grattis till en cool och ovanlig modell!
 
Topp