• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Made in France (igen) - yema yachtingraf nr 2

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Egentligen skulle jag ha bjudit på en annan paketöppning (även den från Frankrike) men det får vänta då paketet verkar ha kommit på vilovägar.
Istället får ni nöja er med denna korta paketöppning. För ett tag sedan fick jag hem en yema yachtingraf med valjoux 72 verket som verkligen satte igång intresset på nytt. Länk :https://klocksnack.se/threads/paketöppning-av-en-udda-fågel-sol-vind-och-vatten.55825/

Älskade formen, verket, tavlan men framförallt känslan den bringade och allt till ett oslagbart pris. Därför är det självklart att den ska kompletteras med den klassiska yachtingrafen med två register. Problemet är det tilltagande intresset för dessa och att hitta de i bra skick är dessvärre inte det lättaste. Efter att ha följt flertal auktioner så gav jag upp... tills jag blev kontaktad av en vän som skulle sälja sin. Men så hände en annan sak, klockan jag egentligen skulle ha paketöppnat hände och det fanns helt enkelt ingen deg kvar för denna. Det hade inte min vän nåt problem med så nu ska det omstruktureras i klocklådan :D
Nåja kortfattat en yema yachtingraf med den lilla detaljen "FRANCE" som man sällan ser på dessa (om det inte är le jour) och som vanligtvis bara finns på valjoux 92orna, dvs de allra första yachtingrafsen.
Jag har dock inte mina verktyg här så kan inte öppna den utan får återkomma med exakt vilket verksam sitter i. Bjuder på lite fler bilder senare:). Jag kan nog med gott samvete säga att det här är en av de bästa yachtingrafs jag sett.

Väl mött
Karatekid
20160803_134545.jpg
20160803_134532.jpg
20160803_134556.jpg
20160803_134508.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Sjukt grym, grattis!

Haft stående spaning på Yema kronografer på eBay i ett halvår nu utan att någon särskilt intressant dykt upp.. Har du tips på ställen att leta?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor

frere

Audemars
2-Faktor
Störtskön, grattis! Har du alltså tre yema-kronos och en autavia nu? Låter väldigt rimligt isf, såna samlingar borde fler sträva efter!:)
 
Topp