• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Malmö

Camo00

Patek
Även i södern öppnar vi paket, även om det är mera lågbudget än på andra ställen! :)



Äntligen fick DHL tag på mig när jag var hemma!
SSA057-1_zpsb70c10fe.jpg



Julafton?
SSA057-2_zpsf7e0468b.jpg


SSA057-3_zps30ca70e7.jpg



Fjärde emballaget...
SSA057-4_zps16777278.jpg




Nu börjar det se ut som en klocka!
SSA057-5_zpsb91cb9e3.jpg




Nämen? En Seiko? Och inget mögel nånstans???
SSA057-6_zpsc2bd90b7.jpg




...och INGEN SKX007??? Vad är detta? :D
SSA057-7_zps115c9f1f.jpg




Jo, en låda till tydligen!
SSA057-8_zpsfe17af77.jpg





Vad blev det då?
En Superior SSA057K1
SSA057-9_zpsd723c9bc.jpg

SSA057-10_zpsf5fe9e2d.jpg

SSA057-11_zpsf73b9b93.jpg



Varför då denna?
Jo, av två anledningar. Först och främst var jag ute efter en klocka som påminner i stilen om PloProf (Ja, jättelite, men röd visare iaf). Nu ska jag fixa Shark Mesh och gummi-straps för att på så sätt göra min egen Plomage, utan att köpa en kopia.
Den andra anledningen är såklart att det är svårt att få mer klocka för samma pengar. Urverket i denna är ett 4R37 med både hackning och manuellt uppdrag. Det är således ett steg upp från Seiko 5-klockorna, åtminstone i funktionalitet, för samma pengar...

Avslutar så länge med ett wristshot, men lär återkomma med en recension och fler bilder på min Plomage, som är tänkt att bli min sommar-beater! :cool:
SSA057-12_zpsb050dab6.jpg
 
V

Viggen

Guest
Grattis!!!
Det var en snygg rackare! Får man fråga vad hela kalaset kostade? :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - Malmö

micke_s skrev:
Aha där var dinkan du teasade om! Kul modell, faktiskt aldrig sett förut.
Tack! Såvitt jag kunde läsa mig till släpptes den och syskonen i maj förra året, så den har kanske inte hunnit sälja så många ex än..?
 
V

Viggen

Guest
Camo00 skrev:
Viggen skrev:
Grattis!!!
Det var en snygg rackare! Får man fråga vad hela kalaset kostade? :)

Såklart. Det kostade 1442:- totalt med extra Seiko-box och DHL-frakt som tog 36 timmar från HongKong till min ytterdörr. Ingen moms. :mrgreen:

Helt överkomligt och undrar om inte DHL hade tillgång till raketbränsle. Jag hade gissat runt 2500-3200kr för hela paketet. :) Rena kapet!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kul! Jag gillar att du skapar din egen modd istället för att köpa kopior. Det blir mer speciellt eftersom den inte är på pricken lik ploppen och mer unik! :mrgreen:
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - Malmö

JakobZ skrev:
Kul! Jag gillar att du skapar din egen modd istället för att köpa kopior. Det blir mer speciellt eftersom den inte är på pricken lik ploppen och mer unik! :mrgreen:
Jo, det går ju att se skillnad om man kollar noga, haha!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool! Är det en oberoende 24 timvisare (den lilla till vänster), eller är den en indikering på om det är förmiddag/eftermiddag, eller vad är det?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - Malmö

yonsson skrev:
Cool! Är det en oberoende 24 timvisare (den lilla till vänster), eller är den en indikering på om det är förmiddag/eftermiddag, eller vad är det?
Det är en 24h-visare som är tänkt att användas med kompass-bezeln och solens position för att hitta vädersträck (Jo, allvar!).
Återkommer med recension inom kort...
 
C

Crowolf

Guest
Grattis till en Goding!
Visste inte att du var från Maeellmoöööuu (övers; Malmö). Får ha en miniminiGTG nån gång med andra från södern.

Allt Gott

/Poppe
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Paketöppning - Malmö

@leben: Enligt info är boetten 45 mm och bezeln 42, samt höjden 13.

@Crowolf: Tack. Jorå, inflyttad Malmöbo sen många år. Det har snackats lite om Skåne-GTG några gånger här, men nu borde vi väl vara så många att det kan bli av? :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Gratulerade i dagens Seiko tråden men får ju även göra det här. Den såg riktigt trevlig ut på orange gummi. Blir att beställa ett även till mitt nyförvärv. ;)
 

jabla

Sarlacc
Grattis till Klockan Camo00


Crowolf skrev:
Grattis till en Goding!
Visste inte att du var från Maeellmoöööuu (övers; Malmö). Får ha en miniminiGTG nån gång med andra från södern.

Allt Gott

/Poppe


Jag ställer upp, inga problem att ta sig från Helsingborg.
Det behöver inta vara ett miniGTG bara för att vi är i Skåne
 
C

Crowolf

Guest
jabla skrev:
Grattis till Klockan Camo00


Crowolf skrev:
Grattis till en Goding!
Visste inte att du var från Maeellmoöööuu (övers; Malmö). Får ha en miniminiGTG nån gång med andra från södern.

Allt Gott

/Poppe


Jag ställer upp, inga problem att ta sig från Helsingborg.
Det behöver inta vara ett miniGTG bara för att vi är i Skåne

Nej för faan! Vi kan banka på stora trumman.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp