• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning med julkänsla Rolex 116610LV "Hulken"

joca

Patek
2-Faktor
Är lika glad som ett barn på julafton just nu, så delar med mig av lite glädje :)

Året startade med en Omega SMP som jag trivdes bra med!
bild.JPG


Det vart en ganska lång romans men suget efter en Rolex blev för stort..
Suktade lite efter en GMT Pepsi/Coke men med motiveringen "vill inte ha en gammal" så blev det en GMTc.
IMG_1055.JPG

GMTn satt på min arm varje dag i 36 veckor.
Suget efter en GMT Pepsi/Coke började komma tillbaka och jag började spana. Hittade inte riktigt någon som föll mig i smaken och i samma veva klev jag in på Bo Berggren för att spana lite.
Hublot Big Bang kändes rätt skön på armen och varför inte testa?
Fick ett bra erbjudande och GMTn var bytt till en Hublot Big Bang 41mm.
IMG_2468.JPG

Hubben satt väldigt skönt på armen, upplevde den aldrig som "för stor" som jag tyckt innan. Tyckte dock att länken var lite tokig då jag egentligen skulle behövt ha den "mellan två hål". Detta störde mig inte allt för mycket dock utan jag var nöjd :)
6 veckor fick den sitta på armen, sedan började suget efter Rolex komma tillbaka.
Hade kunnat tänka mig att ha kvar Hubben och komplettera med en sub/gmt men jag hittade en klocka på nätet och drog iväg ett mail.
Några dagar senare var affären i lås. Hublot borta. Ny klocka inne!

Detta blir till 99% min sista försäljning för i år, om det blir sista köpet för 2015 återstår att se! Stänger inga dörrar :)

Nu till det roliga - Bilder!
IMG_2848.JPG

Den box vi sett så många gånger förr!

IMG_2851.JPG

Lite tillbehör är alltid kul :)

IMG_2849.JPG


IMG_2853.JPG

HULKEN!!
IMG_2857.JPG

Tavlan är verkligen snygg!

IMG_2858.JPG


IMG_2859.JPG

Tavlan kom inte i paketet men jag tycker att julkänslan infinner sig (grönt är väl juligt?) :)





Det blev alltså denna!
Full-set med strax under ett års garanti kvar :)

Märke: Rolex
Modell: Submariner
Referens: 116610 LV
Urverk: Automatiskt
Boett: 904L Rostfritt stål
Insert: Keramisk
Tavla: Grön
Glas: Safirglas
Armband: Stål Oyster 97200
Vattentät: Ja, 30 ATM
Mått: 40mm
Garanti: 3 år
Kaliber: 3135


Ett tack till @ROB-1832 som hjälpte mig med länken snabbt och smidigt :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis! En modell som jag gärna skulle äga nån gång. Sommarklocka 2016 kanske? Men den passar ju lika bra till julfirandet. :)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Har aldrig sett en Hulken irl men det kanske är tur det. Tavlan lär vara ännu grymmare live än på bild. Grattis!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En klocka jag själv är lite sugen på att testa, mysigt val och ett stort GRATTIS till den nyinkomna HULKEN!
 

joca

Patek
2-Faktor
Tack alla, mycket härlig klocka!
Rekommenderar alla som är sugna/nyfikna på Hulken att klämma lite, MYCKET fräckare i verkligheten enligt mig!
 
Topp