• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning med solsken i blick

Anthraxabuz

Panerai
Tänkte jag skulle ge mig på en liten paketöppning. Var ett tag sedan sist..
Jag har varit intresserad av klockor sen jag var barn och det har av någon anledning blivit dykarur som varit mest intressanta. Vet egentligen inte varför. Jag dyker inte. Även om dykcertifikat ligger på min "to do list". Tror det har något med själva äventyret att göra...
Jag har provat ett antal märken. Min första rejäla "riktiga" klocka var en Casio MD-703. Den köptes in på World import, det som idag heter Teknikmagasinet, i början på 90 talet. Har tyvärr ingen bild på den.
Sen har det gått i vågor med intresset. Jag har dock provat många märken. Omega, Oris, Seiko, Orient, Steinhart(!), Archimede, Limes, Breitling, Orsa, Sinn, Boschett, Helson, Mkii, ja hur många sorter som helst...
Men för ca 5 år sen sprang jag på ett märke som satte sig som en fläskläpp hos mig. Har inte kunnat släppa det.

Det kom ett paket.. :)
20160802_093114.jpg


Alu tub? Yes
20160802_093134.jpg

DOXA? Yes!
20160802_093230.jpg

20160802_093339.jpg

En DOXA 1000T professionell i mint condition. Inte var dag man hittar en sådan!
20160802_093355.jpg


20160802_124207.jpg

20160802_124256.jpg

Alltså en Doxa. Vet att varumärken har fått både fått ris och ros. Men hos mig har det slagit an en sträng som inte slutar vibrera. Har läst Clive Cusslers böcker, där hjälten Dirk Pitt använder en Doxa. Har också bidragit till mitt intresse. De var tex först med automatisk helium ventil för kommersiellt bruk 1969. Också lite kul kuriosa..
Dock har inte 1000T heliumventil.
Det är något speciellt med boettformen tillsammans med beads of rice länken och dvärgtimvisaren kontra den stora minutvisaren!
Screenshot_20160802-224635.png

Frun tyckte jag var konstigt idag. Hon frågade vad jag lekte. Jag svarade att jag tar en bild på en liten samling. En samling av kärlek! :)
20160802_123801.jpg

Till er som inte provat nån Doxa... Kan jag bara säga, Do it!
Tack till KS för ett trevligt forum.
Tack även till Don Segundo som lät sig övertalas!
Tack för mig!
 

Bilagor

  • 20160802_093203.jpg
    20160802_093203.jpg
    248 KB · Visningar: 25
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Grattis och schysst trippel :) min gamle blå doxa numa är nog en av de klockor jag saknar mest! Doxa har något coolt med sig, ruggigt sköna att bära och tillsammans gör att iaf jag förlåter att allt inte är tip topp på sina ställen :)
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Har också en förkärlek till dykare men aldrig haft en Doxa. Måste erkänna att man blir sugen när man ser dina bilder:wideyed:
Ett stort grattis:)
 

Anthraxabuz

Panerai
Grattis och schysst trippel :) min gamle blå doxa numa är nog en av de klockor jag saknar mest! Doxa har något coolt med sig, ruggigt sköna att bära och tillsammans gör att iaf jag förlåter att allt inte är tip topp på sina ställen :)
Absolut. Så bekväma. Jag har dock inte ägt/äger någon med problem. Alla mina är tip topp! :)
Tror de flesta problemen var med deras första modell, 600t faktiskt.
 

Hubbatix

Cartier
Snyggt, grattis! Fick ju nöjet att testa en blå (ser ut som den i mitten kan vara samma/likadan) och fick ett riktigt bra intryck av den. Kul märke, verkligen!
 
Topp