• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - mest mögligt innehåll

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fortsättning från detta inlägg: http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=1025

Här har vi paketet med mestadels mögel i, alltid lika spännande med objekt som inhandlats via nätet. Mer eller mindre gambling blir det men känslan efter att ha öppnat detta paket är sann glädje.

Bra inslaget och svårt att ta sig in i.

IMG_6034.jpg


Vad är detta för en box, ser ny ut?

IMG_6035.jpg


Vad nu, inga skavanker...fabriksnytt och trist!

IMG_6036.jpg


Skinn?

IMG_6037.jpg


Ok, en mindre klockbox lämplig för resor eller varför inte ha med till jobbet dagar när man inte vill bestämma sig. :)

IMG_6038.jpg


Fyra fina rackare ryms.

IMG_6039.jpg


Så, äntligen något som kan liknas vid en klocka - eller?

IMG_6040.jpg


Känns luggarna igen?

IMG_6041.jpg


Gosh, en passligt möglig Constellation från 1958.

IMG_6042.jpg


Ref, verk och tavla matchar och passerar min radar.

IMG_6043.jpg


Nötta stjärnor på observatoriemärket.

IMG_6044.jpg


Verket fungerar men behöver en genomgång, kanske aningen rostskadat.

IMG_6045.jpg


Plottrig insida på boetten.

IMG_6046.jpg


Vad kan detta vara?

IMG_6047.jpg


Två hål i väggen?

IMG_6048.jpg


Kanske en kronograf, känns den igen?

IMG_6049.jpg


Har Vantage med svarta tavlor men denna rackare har fått en vackert chokladfärgad nyans.

IMG_6050.jpg


Chocolate!

IMG_6051.jpg


IMG_6052.jpg


IMG_6053.jpg


IMG_6054.jpg


Sist ut, vad göms i bubbelplasten?

IMG_6055.jpg


Nämen, ytterligare två hål i väggen.

IMG_6056.jpg


Ännu en kronograf, men med annat stuk kanske?

IMG_6057.jpg


En Tressa Sea Tempest, inuti ticka ett Landeron 248.

IMG_6058.jpg


Behovet av service och rengöring finns där.

IMG_6059.jpg


IMG_6060.jpg


IMG_6061.jpg


Är toknöjd, mest nöjd med Connien och är oerhört nyfiken på vad urmakaren kan åstadkomma.

Tack för titten, ha en fortsatt lugn afton!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Snyggingar! Tressan och liknande, med kronograf, plexi och bezel, tycker jag alltid ser lika snygga ut. Grattis till nytillskotten, och ser fram emot mer bilder och uppdateringar på vägen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ariste du är galen, galen, galen... Men vi tycker om dig endå!

Connien blir nog finfin med lite kärlek. Urverkets plätering håller oxider och bös på avstånd. Man vill bara ta hand om den och ge den en ordentlig tvätt! Mycket nöje!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Snygg Connie, grattis! Är caset för fyra klockor från samma ställe som de tidigare? Såg din ebaylänk i förra tråden och blev sugen att beställa ett 4-klockors travelcase. Vad tycker du om kvaliteten?

JoberMan
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt! Härligt med lite mögelbonanza! :)

Undrar om inte den där Tressan och min Predial är boettsvågrar?

96CDAC4D-8DEF-421D-8220-278531E01E0F-21545-0000127D7261A440.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
theargonaut skrev:
Snyggingar! Tressan och liknande, med kronograf, plexi och bezel, tycker jag alltid ser lika snygga ut. Grattis till nytillskotten, och ser fram emot mer bilder och uppdateringar på vägen.
Tackar, det tar alltid några dagar att smälta intrycken och sedan ska allt synas ordentligt för att se vad jag eventuellt kan/vågar göra själv och vad som borde lämnas bort. Lovar att följa upp utvecklingen!

Aurum skrev:
Ariste du är galen, galen, galen... Men vi tycker om dig endå!
Connien blir nog finfin med lite kärlek. Urverkets plätering håller oxider och bös på avstånd. Man vill bara ta hand om den och ge den en ordentlig tvätt! Mycket nöje!
Det känns tryggt, jag trivs bäst bland andra galningar och nördar...:)
Connien ska få en varsam behandling...mycket varsam!

JoberMan skrev:
Snygg Connie, grattis! Är caset för fyra klockor från samma ställe som de tidigare? Såg din ebaylänk i förra tråden och blev sugen att beställa ett 4-klockors travelcase. Vad tycker du om kvaliteten?
Tackar, caset är från en annan löeverantör vars låfdor du hittar här:
http://www.ebay.com/sch/m.html?_odk...kw=4+Watch+Box+Travel+Case&_sacat=0&_from=R40
Har inte hunnit kolla kvaliteten noga än men det doftar läder och jag kan syna sömmar i helgen.

Denke skrev:
Grymt! Härligt med lite mögelbonanza! :) Undrar om inte den där Tressan och min Predial är boettsvågrar?
Kan så vara, vi får jämföra helt enkelt när klämsessionen blir av. Din tavla är mer clean och med visare som lyser upp, något nättare siffror på vridringen. Grym!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
sköna grejor! Vantagen är nog min favorit, väldigt väl proportionerad tavla!!! :D
Håller helt med dig, underbara proportioner på tavlan och en relativt nätt boett med snygga bandhorn som stupar ner. Min favoritkronograf, har tre svarttavlade nu och alla med viss nyansskillnad på tavlan.
Mykeys skrev:
Riktigt snygg Vantage! Den gillar jag verkligen. Vad är det för mått på den?
Den mäter blott 37mm utan krona och knappar räknat, nätt och fin....ser grym ut på racing!

IMG_3197.jpg


006.jpg


003.jpg


000.jpg


002.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Gratulerar till påfyllningen av möggelbullar! Den typen av index som är på din "nya" Connie är jag helt såld på!
mvh
 
B

Borttagen

Guest
Ariste! Connien är bara så fin! Vill ha massor av bilder från alla vinklar o vrår på denna skönhet! Avundsjuk!!!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
Gratulerar till påfyllningen av möggelbullar! Den typen av index som är på din "nya" Connie är jag helt såld på!
Tackar, det här var en riktigt bra leveransvecka för att inträffa veckan innan löning. :) Jag är otroligt nöjd med min gammel-Connie, gillar 50-talarna bäst med antingen dessa index eller de som är bredare, likt blad.
UlfArnold skrev:
Ariste! Connien är bara så fin! Vill ha massor av bilder från alla vinklar o vrår på denna skönhet! Avundsjuk!!!
Tack ska du ha, UlfArnold! Jag lovar att återkomma med bilder på skönheten....:)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Grymt med vitt racing strap! Fasen vad cool klockan var med bilmätaren.
Vitt racing är fint till den tavlan, ska leta upp ett brunt till den chokladtavlade nykomlingen! Är väldigt nöjd med Min Stop-klockan...så snygg form!
 
Trevlig paket öppning... Kul att du delar med dig... ;)

Men du, vad knepigt att inte Constellation klockan har ett Chronometer verk?
Det ska ju alltid göra det i Constellation klockor!!! Du kanske borde kolla upp detta...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
SiljeWatches skrev:
Trevlig paket öppning... Kul att du delar med dig... ;)
Men du, vad knepigt att inte Constellation klockan har ett Chronometer verk?
Det ska ju alltid göra det i Constellation klockor!!! Du kanske borde kolla upp detta...
Tackar, alltid kul med paket! Vad gäller chronometer-märkningen så är det korrekt för cal 505 att den sitter på rotorn som i det här fallet, jag känner mig lugn...:)
 
Topp